با قدرت داستان، برند خود را جذاب کنید
در عصری که بازاریابی سنتی دیگر کارایی ندارد، کسبوکارها باید راههایی برای انسانیسازی برندهای خود پیدا کنند تا توجه کاربران شبکههای اجتماعی را جلب کنند و اعتماد آنها را به دست آورند.
محتوا فقط اطلاعات نیست؛ داستانی است که برند شما روایت میکند. تولید محتوای باکیفیت بر نحوهی درک و تفسیر مخاطب از برند شما تأثیر میگذارد. با یک روایت قوی و متفاوت، میتوانید در میان شلوغی فضای دیجیتال دیده شوید، با هزینهای کمتر از بازاریابی سنتی، مشتریان وفادار بیشتری جذب کنید.
موفقیت در بازاریابی محتوایی، بدون شناخت دقیق مخاطب و داشتن یک تیم محتوای حرفهای ممکن نیست. اینها عناصر کلیدی برای طراحی یک استراتژی محتوایی مؤثر در بازار رقابتی امروز هستند. واقعیت این است که اگر میخواهید در فضای آنلاین حضور مؤثری داشته باشید، تولید محتوا دیگر انتخاب نیست؛ یک ضرورت است.
کتابهای این بخش یک راهنما و بیانیهای است برای کسانی که به دنبال ورود به دنیای تبلیغات هستند و شامل نکات عملی دربارهی نوشتن متن تبلیغاتی، طراحی و رسانه هستند.
به طور مثال کتاب «آنها میپرسند، شما پاسخ میدهید» نوشته مارکوس شریدان، شرکتها را تشویق میکند تا انتشار محتوای باکیفیت آنلاین را در پیش بگیرند و معتقد است محتوای باکیفیت بارها و بارها مطالعه میشود، درحالیکه محتوای بیارزش در اعماق فضای مجازی گم میشود.
یا کتاب «بازاریابی محتوا» از جو پولیزی، یک راهنمای گام به گام برای تسلط بر استراتژی بازاریابی محتوایی است.
اگر شما نیز نیازمند شناخت مباحثی چون شیوههای بهینهسازی محتوا، انتشار محتوای باکیفیت آنلاین، جلب اعتماد مشتریان و بهبود بازاریابی هستید، حتما کتابهای این صفحه را در لیست مطالعاتی خود قرار دهید.
و اگر در ابتدای مسیر هستید، مطالعهی خلاصهی کتابهای حوزهی بازاریابی، فروش و کسبوکار میتواند نقطهی شروعی مفید برای آشنایی با اصول کلیدی این مسیر باشد.