جلد کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

92 راهکار ساده برای کسب موفقیت‌های بزرگ در روابط

نویسنده:
لیل لوندز
(Leil Lowndes)
12 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم (1998) یک راهنمای ضروری است برای بهبود گفت‌وگوهای شما و بالا بردن ظرافت و تأثیرگذاری در تعاملات اجتماعی در هر موقعیتی. لیل لوندز مجموعه‌ی ارزشمندی از تکنیک‌ها و نکته‌ها را به خوانندگان توضیح می‌دهد که به هر فرد کم‌رو و خجالتی در اجتماع کمک می‌کند تا در محیط‌های کاری، جلسات، زندگی شخصی و مهمانی‌ها اعتماد‌به‌نفس بیشتری داشته باشد.

لیل لوندز نویسنده و سخنران عمومی است. کار او کمک به مردم برای برقراری ارتباط بهتر با یکدیگر است. او با دهه‌ها تجربه، بسیاری از نشانه‌های ظریف و ناخودآگاهی را که می‌توانند باعث موفقیت یا شکست رابطه‌ها شوند، شناسایی کرده است. کتاب‌های محبوب دیگر او شامل «چگونه فوراً با هر کسی ارتباط برقرار کنیم» (2009) و «چگونه آهن‌ربای جذب افراد باشیم» (2002) می‌شود.

خلاصه کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

حاوی 11 ایده کلیدی
How to Talk to Anyone
92 Little Tricks for Big Success in Relationships
متن ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

یاد بگیرید چطور بهترین خودتان را نشان دهید و از حرف‌های نسنجیده دوری کنید!
زندگی پر از جلسه‌ها و گفت‌وگوهایی است که ترجیح می‌دهیم اصلاً در آن‌ها شرکت نکنیم و ارائه‌هایی که دوست نداریم انجام دهیم؛ اما واقعیت این است که همه‌ی ما موجودات اجتماعی هستیم و تقریباً در هر کاری که می‌کنیم، به ارتباطات وابسته‌ایم. پس آیا منطقی نیست که همه‌ی ما تلاش کنیم در صحبت کردن با یکدیگر بهتر و راحت‌تر شویم؟
اینکه مردم در ارتباط با هم بهتر شوند، هدفی است که لیل لوندز، نویسنده‌‌ی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، زندگی حرفه‌ای‌اش را وقف آن کرده است. او رفتار آدم‌ها را دیده، پژوهش‌ها را خوانده و متوجه‌ هر حرکت کوچک و عادتی شده است که باعث می‌شود آن‌ها یا در صحبت کردن دچار مشکل شوند یا بیشترین استفاده را از یک گفت‌وگو ببرند. او ده‌ها سال است که کتاب‌هایی پر از بایدها و نبایدها منتشر می‌کند؛ کتاب‌هایی که برای کمک به مردم در پیدا کردن راه بهتر در مسیرهای پرفرازو‌نشیب ارتباطات روزمره طراحی شده‌اند.
با خواندن کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، بعضی از تکنیک‌های ساده و بعضی از تکنیک‌های پیشرفته‌تر را یاد بگیرید که می‌توانند در یک گفت‌وگوی معمولی یا یک جلسه‌ی پراسترس و مهم به شما کمک کنند.

ایده کلیدی 1

1 بهتر است با خودمان صادق باشیم. اولین برخوردها واقعاً نقش مهمی دارند

وقتی کسی را برای اولین بار می‌بینید، ظاهر و رفتارتان در ذهنش می‌ماند و قطعاً روی همه‌ی روابط آینده‌تان با او اثر می‌گذارد. اولین چیزی که کسی می‌بیند، صورت شماست؛ پس به آن بیشتر توجه کنید. تا حالا مادرتان به شما گفته موقع دیدن آدم‌های جدید، حتماً لبخند بزنید؟ شاید آن موقع از این حرف خوشتان نمی‌آمد؛ اما او درست می‌گفت. یک لبخند ساده خیلی کمک می‌کند تا نظر کسی را به خودتان جلب کنید. البته، مردم لبخند ساختگی را می‌فهمند. پس بگذارید لبخندتان آرام‌آرام روی صورتتان بنشیند؛ این‌طوری شخصی‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد. تحقیقات می‌گویند لبخندی که طبیعی به نظر برسد، بین خانم‌ها حتی مهم‌تر هم هست. در محیط‌های کاری، خانم‌هایی که کمی دیرتر لبخند می‌زنند، قابل‌اعتمادتر دیده می‌شوند.
یک نکته‌ی دیگر: به همه‌ی افراد یک گروه یک جور لبخند نزنید؛ چون ممکن است حس خوبی ندهد. سعی کنید برای آدم‌های مختلف، لبخندهای متفاوتی داشته باشید. چشم‌های شما هم برای جلب نظر دیگران یک دارایی باارزش هستند. ثابت شده که نگاه مستقیم و پیوسته کمک می‌کند هم احترام به دست بیاورید و هم محبت دیگران را. اگر می‌خواهید رابطه‌ای را بهتر کنید، به چشم‌های طرف مقابل نگاه کنید؛ حتی وقتی حرف نمی‌زند. فقط وقتی مجبور شدید، نگاهتان را بردارید.
خب، حالا که کار صورت تمام شد، برویم سراغ زبان بدن. زبان بدن خیلی روی نظری که دیگران درباره‌ی شما پیدا می‌کنند، تأثیر دارد. اول از همه، مهم است بدانید که اگر کسی غریبه است، دلیل نمی‌شود شما هم با او مثل غریبه‌ها رفتار کنید. به‌جای این کار، وقتی اولین بار به کسی سلام می‌کنید، طوری رفتار کنید که انگار دوست قدیمی شماست. همزمان با یک لبخند گرم، کاملاً رو به او بایستید تا بفهمد که تمام توجهتان به اوست. راه دیگر برای اینکه نظر خوبش را از دست ندهید، این است که زیاد تکان نخورید. یعنی حرکات دستتان را کنترل کنید. شاید عجیب باشد؛ ولی تحقیقات نشان می‌دهند اگر موقع حرف زدن به صورتتان دست بزنید، اعتبارتان زیر سؤال می‌رود. پس آرام باشید و دستتان را به صورتتان نزنید.

ایده کلیدی 2

2 معرفی‌های خوب و حرکات دوستانه گفت‌وگوهای خوبی را رقم می‌زنند

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3 با باز کردن درهای گفتوگو و وادار کردن افراد به صحبت، در هنر گفت‌وگوی کوتاه استاد شوید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4 از طریق شبیه‌سازی رفتار، ابراز همدردی و عمل کردن مثل یک دوست نزدیک، ارتباط برقرار کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5 تحسین خود را ظریف، به‌اندازه و فوری بیان کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6 همیشه در رابطه‌ها با فکر عمل کنید؛ به‌خصوص در لطف کردن به دیگران و پذیرفتن لطف آن‌ها

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7 حرفه‌ای بودن ظاهر شما، برای موفقیت در کارتان اهمیت زیادی دارد

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8 برای حفظ کنترل، کار و زندگی شخصی را جدا از هم نگه دارید و همواره صادق باشید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 9

9 آمادگی قبل از جلسات، ثمربخش خواهد بود

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 10

10 مهارت‌های خوب تلفنی جای خالی نشانه‌های دیداری را پر می‌کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 11

11 با یک ورود تأثیرگذار و پیشقدم شدن، از هر مهمانی بیشترین استفاده را بکنید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
لوگوی اکوتوپیا کامل