جلد کتاب هر برند یک قصه است

کتاب هر برند یک قصه است

پیامتان را روشن بیان کنید تا مشتریان‌ گوش کنند

نویسنده:
دونالد میلر
(Donald Miller)
3 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب هر برند یک قصه است، راهنمایی عملی برای بازاریابی موثر شرکت یا محصول شما است. این کتاب با نشان دادن قدرت یک چارچوب داستان‌سرایی هفت‌ قسمتی، به شما و شرکتتان کمک می‌کند تا پیامی واضح ایجاد کنید که هیچ مشتری‌ای نتواند آن را نادیده بگیرد.

دونالد میلر مدیرعامل آژانس بازاریابی استوری‌ برند و نویسنده‌ای پرفروش در روزنامه نیویورک تایمز است که کتاب‌های او شامل «آبی مثل جاز» و «یک میلیون مایل در هزار سال» می‌باشد.

خلاصه کتاب هر برند یک قصه است

حاوی 9 ایده کلیدی
Building a StoryBrand
Clarify Your Message So Customers Will Listen
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب هر برند یک قصه است

با استفاده از قدرت داستان‌سرایی محصولتان را بفروشید.

همه ما یک داستان خوب را دوست داریم. از شعرهای حماسی در زمان هومر تا سریال‌های اینترنتی امروزی که بیننده می‌تواند چندین قسمت را پشت سر هم تماشا کند. داستان‌ها همیشه نقش مهمی در زندگی انسان‌ها داشته‌اند، چه شما رمان‌ها را ترجیح دهید یا پادکست‌های سریالی، فیلم‌های پرفروش یا داستان‌های کوتاه، به احتمال زیاد داستان‌ها شما را به فردی که امروز هستید تبدیل کرده‌اند.

با این اوصاف اگر مثلا قصد فروش یک محصول را دارید، چطور می‌توانید از قدرت داستان‌ها بهره ببرید ؟ خوب، این چیزی است که قرار است با آموزش چگونگی ایجاد داستان برند خودتان در این کتاب یاد بگیرید. این کتاب نه تنها به شما کمک می‌کند در میان رقبا برجسته شوید، بلکه نشان می‌دهد چطور می‌توانید رابطه‌ای معنادار با مشتریان خود برقرار کنید و محصول خود را طوری ارائه دهید که تقریبا غیرقابل مقاومت شود.

ایده کلیدی 1

1پیام بازاریابی باید واضح باشد و به نیازهای مشتریان پاسخ دهد

اگر بخواهید راهی آسان برای افزایش فروش پیدا کنید، ممکن است به طراحی یک وبسایت جدید فکر کنید. اما یک وبسایت جدید، هرچقدر هم که شیک و فریبنده باشد، اگر از جملات و کلمات به درستی در آن استفاده نکنید، کاری از پیش نمی‌برد.

حالا چطور می‌توانید از قدرت کلمات استفاده کنید؟ باید یک پیام واضح بسازید، پیامی که برند شما را بدون هیچ ابهامی ارائه دهد. این پیام باید سه چیز را بیان کند:

  1. شما چه کسی هستید؟
  2. برای چه کاری اینجا هستید؟
  3. چرا یک مشتری باید شما را به جای شخص دیگری انتخاب کند؟

اگر پیام‌تان مبهم باشد، مشتریان بالقوه برای درک آنچه ارائه می‌دهید دچار مشکل خواهند شد و به سرعت به سمت کسب‌وکار دیگری خواهند رفت. فرض کنید یک کسب‌وکار نقاشی ساختمان دارید و مشتری‌ای که به دنبال اضافه کردن یک لایه رنگ جدید به خانه‌اش است از وبسایت شما بازدید می‌کند. شما ممکن است میکل‌آنژ نقاشان ساختمان باشید و بهترین سایت را هم داشته باشید، اما اگر وبسایت شما به وضوح اعلام نکند که شما خانه‌ها را رنگ می‌کنید، هیچ‌کدام از این‌ها مهم نخواهد بود.

در هنگام ایجاد یک پیام بی‌نقص، بهترین محتوایی که می‌توانید در پیام‌تان بگنجانید، نیازهای مرتبط با بقا مشتریان شماست. باید به این فکر کنید که محصول یا خدمت شما چطور به آن‌ها کمک می‌کند تا در بازار زنده بمانند و رشد کنند؟

برای اینکه شما را در چارچوب ذهنی مناسبی قرار دهیم، بیایید به روانشناسی آبراهام مازلو مراجعه کنیم. او سلسله‌مراتبی از نیازهای انسانی را ایجاد کرد و آن‌ها را بر اساس اهمیتشان برای بقای ما دسته‌بندی کرد. اول، غذا و نوشیدنی، و سپس امنیت و سرپناه. سومین نیاز در فهرست، نیاز ما به همراهی و مصاحبت است: ما هم به دوستان‌مان نیاز داریم و هم به همسر که با او تولید مثل کنیم. در نهایت، به دنبال رفع نیازهای بزرگ‌تری می‌رویم. این نیازها شامل همه چیز از روانشناسی تا معنویات می‌شود.

می‌توانیم برای بهبود پیام و جذب مشتریان، از این نیازها بهره‌برداری کنیم. اکثر ما می‌خواهیم پذیرفته شویم، شریک پیدا کنیم و به یک قبیله داشته باشیم. بنابراین از این دانش استفاده کنید تا توضیح دهید که محصول شما چطور به مشتریان کمک می‌کند که این نیازها را برآورده کنند و در زندگی پیشرفت کنند.

بنابراین، در مثال نقاش ساختمان: پیام خود را بر روی کمک به مشتریان برای داشتن مهمانی‌های بیشتر با دوستانشان متمرکز کنید، که به نیاز مرتبط با بقای آن‌ها برای تعلق به یک قبیله پاسخ می‌دهد. اگر خانه شما خراب به نظر برسد، مردم به دیدن شما نمی‌آیند!

ایده کلیدی 2

2پیام بازاریابی خود را با استفاده از چارچوب هفت قسمتی، در ذهن مخاطب تثبیت کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3مشتریان شما قهرمانان داستان شما هستند و شما باید بر روی یک خواسته آن‌ها متمرکز شوید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4برای جذب بیشتر مشتریان، روی «مایه شر» یا مشکلات داخلی مشتریانتان تمرکز کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با نشان دادن همدلی و اعتبار، مشتریان خود را راهنمایی کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6برای اطمینان از خرید مشتریان، یک طرح فرآیند یا یک توافق‌نامه را ارائه دهید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7مشتریان را با ارائه فراخوان‌های مستقیم برای اقدام به خرید، تشویق کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8با یادآوری اینکه اگر خرید نکنند چه چیزی را از دست خواهند داد، مشتریان را بیشتر به خرید تحریک می‌کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 9

9با ارائه یک چشم‌انداز رویایی، به مشتریان خود نشان دهید که چگونه محصول شما زندگی آن‌ها را تغییر خواهد داد

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر
اثر دیوید گرن
اثر جان هرسی
اثر ساندیپ دایال
لوگوی اکوتوپیا کامل