جلد کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

آنچه ثروتمندان در مورد پول به فرزندان خود یاد می‌دهند و فقرا نه!

نویسنده:
رابرت کیوساکی
(Robert T. Kiyosaki)
2 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب پدر پولدار، پدر فقیر (1997) با ترکیب داستان و توصیه‌های شخصی، نحوه رسیدن به استقلال مالی و ثروتمند‌شدن را تشریح می‌کند. نویسنده استدلال می‌کند که آنچه در این کتاب پرفروش می‌گوید، چیزهایی است که هرگز در جامعه به ما آموزش داده نمی‌شود. آنچه طبقه ثروتمند به فرزندان خود یاد می‌دهند، دانش لازم برای ثروتمند شدن است. او به عنوان شاهدی بر این ادعا از زندگی حرفه‌ای و موفق خود به عنوان یک سرمایه‌گذار و بازنشستگی در سن 47 سالگی حرف می‌زند.

رابرت کیوساکی یک سرمایه‌گذار و کارآفرین با ثروت ۸۰ میلیون دلار است. او با برند پدر پولدار، 15 کتاب مالی منتشر کرده که 26 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

خلاصه کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

حاوی 9 ایده کلیدی
Rich Dad, Poor Dad
What the Rich Teach Their Kids about Money – That the Poor and the Middle Class Do Not!
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

علم مالی را بیاموزید!

پدر و مادرتان در مورد زندگی، پول و پیدا کردن شغل چه چیزی به شما یاد داده‌اند؟ آیا گفته‌اند که باید به مدرسه بروید، درس بخوانید و بعد شغل خوبی پیدا کنید؟ باور کنید یا نه، باید بدانید که این توصیه در واقع توصیه خوبی نیست. اما چیزی است که اکثر والدین به فرزندان خود می‌گویند.

یک سوال مهم دیگر هم وجود دارد: زمانی که در مدرسه درس می‌خواندید، در مورد پول درآوردن چه چیزی یاد گرفتید؟ به احتمال بسیار زیاد، هیچ!

بیشتر ما تجربه مشابهی داشتیم. هرگز آنچه را که برای بدست آوردن و نگه داشتن ثروت باید بدانیم به ما آموزش داده نشده است. اما برای همه این طور نیست: خانواده‌های ثروتمند این دانش را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند.

ایده کلیدی 1

1افراد ثروتمند، برای پول کار نمی‌کنند

قبل از اینکه به درس‌های مالی برسیم، داستانی را برای شما تعریف می‌کنیم. داستان رابرت کیوساکی 9 ساله. داستان از دهه 1950 شروع می‌شود. رابرت و دوستش مایک پسرانی کنجکاو و جاه‌طلب بودند: می‌خواستند در آینده ثروتمند شوند. اما نمی‌دانستند چطور. آن‌ها پس از یک تلاش ناموفق برای تولید سکه از لوله‌های خمیردندان ذوب شده، تصمیم گرفتند برای ثروتمندشدن مشورت بگیرند. آن‌ها از پدرانشان پرسیدند که چطور می‌توانند ثروتمند شوند.

شاید بتوانید حدس بزنید که پدر تحصیل‌کرده اما «فقیر» چه پاسخی داد: «خوب درس بخوان و شغل خوبی پیدا کن». این توصیه آشنا اما بسیار نادرست است. اگر از این راهنمایی پیروی کنید، تمام زندگی خود را صرف گرفتن افزایش حقوق خواهید کرد و دولت و رئیس شما، بیشتر از خودتان از کار کردن شما سود خواهند برند. به عبارت دیگر، پدر فقیر ممکن است بگوید: «برو و عضو گله گوسفندان شو و برای هر کسی کار کن به جز خودت».

در حال حاضر، بسیاری از مردم هنوز از رهنمایی پدر فقیر پیروی می‌کنند. آن‌ها این کار را به دلیل احساس ترس انجام می‌دهند، ترس جا ماندن از الگوی تضمین شده زندگی. همیشه به ما گفته‌اند که شغل خوب به ثروت و امنیت مالی منتهی می‌شود، بنابراین ما در کودکی به سختی درس می‌خوانیم و در بزرگسالی سخت‌تر کار می‌کنیم. ما ممکن است بتوانیم از فقر فرار کنیم، اما مطمئنا با این روش ثروتمندتر نمی‌شویم.

البته برخی از افراد هستند که این کلیشه‌ها را به فرزندان خود آموزش نمی‌دهند. افرادی که می‌دانند پول چطور در می‌آید، چطور افزایش می‌یابد و چطور می‌شود ثروت را حفظ کرد.

در این داستان پدر ثروتمند مایک، مربی مالی هر دو بچه شد. پدر مایک چه پیشنهادی دارد؟ او به کیوساکی جوان پیشنهاد کرد که در ازای 10 سنت در ساعت برای او کار کند، در مقابل او هم آنچه را در مورد ثروت می‌داند به او بیاموزد. رابرت موافقت کرد. اما پس از چند هفته دستمزد ناکافی، رابرت نزد پدر پولدار بازگشت، عصبانی بود و آماده ترک کردن کار. گفت: «تو از من سواستفاده کردی و حتی به قولت هم عمل نکردی. تو هیچ چیزی در مورد پول به من یاد ندادی!»

در اینجا اولین درس توسط پدر پولدار داده شد. رابرت کیوساکی یاد گرفته که در زندگی، مردم اغلب شما را سردرگم می‌کنند. او آموخت که کارکردن برای پول شما را ثروتمند نمی‌کند. افراد ثروتمند برای پول کار نمی‌کنند. ممکن است از خود بپرسید: اگر ثروتمندان برای پول کار نمی‌کنند، پس آن‌ها چگونه ثروتمند می‌شوند؟ از طریق دزدی، یا بردن لاتاری؟!

ایده کلیدی 2

2آموزش مالی ببینید، دارایی‌های واقعی را شناسایی کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3یکبار دیگر به کار خود فکر کنید: برای خودتان کار کنید، نه کارفرما

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4با درک مالیات و سیستم‌های قانونی، ثروتمندان یک قدم جلوتر از سیستم هستند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5ما آموزش مالی کافی ندیده‌ایم

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6در سه مرحله به خود آموزش مالی بدهید: وضعیت فعلی خود را ارزیابی کنید، اهداف مالی خود را تعیین کنید و در نهایت هوش مالی برای رسیدن به اهداف خود را ایجاد کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7هوش مالی و شجاعت به ثروتمندان این امکان را می‌دهد که در هر شرایطی پول "خلق" کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8به جای اینکه دنبال امنیت باشید، سعی کنید پول خود را در سهام، اوراق قرضه یا گواهی سپرده سرمایه‌گذاری کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 9

9فقط برای کسب درآمد کار نکنید، کار کردن با هدف یادگیری هم بسیار مهم است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

ما به پایان راه رسیدیم و شش درس اصلی از کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول رابرت کیوساکی را بررسی کردیم. به یاد داشته باشید، همین توصیه‌ها بود که زمینه را برای ثروت کیوساکی فراهم کرد، دارایی خالص حدود یکصد میلیون دلار.

درس شماره یک این بود که ثروتمندان مجبور نیستند برای پول کار کنند. اگر تمام عمر خود را سخت کار کنید، رئیس شما پولدارتر می‌شود نه شما.

درس دوم این بود که آموزش مالی ببینید. دارایی‌های واقعی را پیدا کنید و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

درس سوم: شغل خود را حفظ کنید، هزینه‌های خود را به حداقل برسانید، اما همچنین کسب و کار خود را هم داشته باشید.

درس شماره چهار این بود: سیستم مالیات را بشناسید، زیرا این کاری است که افراد ثروتمند انجام می‌دهند و در نتیجه می‌توانند پول خود را حفظ کنند.

درس پنجم این است که پول درآوردن نیاز به شجاعت دارد، با کمی شجاعت، می‌توانید از فرصت‌های زندگی، نهایت استفاده را ببرید و در هر شرایطی پول «خلق» کنید

درس ششم: برای یادگیری کار کنید و نه فقط برای کسب درآمد.

نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر هانا آرنت
اثر جیم کالینز
اثر سایمون سینک، دیوید مید و پیتر داکر
لوگوی اکوتوپیا کامل