جلد کتاب راهی نو برای مادران

کتاب راهی نو برای مادران

رویکردی انقلابی برای مادران جهت استفاده از مهارت‌ها و استعدادهایشان در زمان تحصیل فرزندان

نویسنده:
لوئیس وبستر
(Louise Webster)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

کتاب «راهی نو برای مادران» (۲۰۱۷) یک برنامه‌ی جامع و کاربردی برای مادران است تا در کنار ایفای نقش مادری و وظایف مربوط به آن، به رضایت شغلی نیز برسند. این کتاب نه تنها برای مادرانی که درصدد بهینه‌سازی زمان خود هستند، مشاوره و انگیزه ارائه می‌دهد، بلکه با ایجاد ارتباط بین آن‌ها با مهارت‌ها و افرادی که به رشدشان یاری می‌رسانند، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای چشمگیرشان فراهم می‌کند.

لوئیس وبستر مادر دو فرزند و یکی از فعالان حوزه‌ی مادران و اشتغال است. او بنیان‌گذار beyondtheschoolrun.com است؛ یک وب‌سایت اجتماعی که به مادران کمک می‌کند تا با افراد و منابع لازم برای رشد و شکوفایی خود ارتباط برقرار کنند. به واسطه‌ی تلاش‌هایش، وبستر در سال ۲۰۱۴ به عنوان برترین الگوی واقعی در بریتانیا انتخاب شد و حتی برای مشاوره به دستیاران نخست‌وزیر نیز دعوت شد.

خلاصه کتاب راهی نو برای مادران

حاوی 6 ایده کلیدی
A New Way for Mothers
A Revolutionary Approach for Mothers to Use Their Skills and Talents While Their Children Are at School
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب راهی نو برای مادران

یاد بگیرید که چگونه هم به اهداف شغلی و هم به آرمان‌های خانوادگی خود دست یابید.

بیایید با این واقعیت روبرو شویم. محیط‌های کاری موجود در جامعه‌ی ما برای مادران شاغل مناسب‌سازی نشده‌اند. در سال‌های اخیر، برخی از کارفرمایان کوشیده‌اند تا انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهند، اما اکثر آن‌ها هنوز از مادران انتظار کار تمام‌وقت دارند. علاوه بر این، مادران مرتباً با کلیشه‌های ساده‌لوحانه‌ای روبرو می‌شوند که مادری را با دنیای حرفه‌ای ناسازگار می‌بیند. به دلیل این مدل موانع اجتماعی، مادرانی که برای تربیت فرزند خود مدتی از کار دست می‌کشند، اغلب برای بازگشت به اشتغال با مشکل روبرو می‌شوند. این شرایط باید تغییر کند.

مادران نماینده‌ی گنجینه‌ای از استعداد هستند که در حال حاضر از آن بهره‌برداری نمی‌شود. اما چگونه می‌توان از این استعداد بدون خدشه‌دار شدن مسئولیت‌های مراقبتی استفاده کرد؟ این کتاب با بررسی دقیق‌تر کلیشه‌های مادری به شما نشان می‌دهد که بچه‌دار شدن به معنای توقف زندگی شما نیست، مادران در واقع کارمندان و مدیران تجاری فوق‌العاده‌ای هستند و می‌توانند بدون کم‌کاری در تربیت فرزندان خود به موفقیت شغلی نیز دست یابند. در این کتاب خواهید آموخت که چگونه سیگنال‌های اجتماعی مداوم، زنان را ضعیف می‌کند؛ چگونه از فرزندانتان برای شبکه‌سازی استفاده کنید؛ و چرا به‌ اشتراک‌گذاری عادلانه‌ی مسئولیت‌های مراقبتی برای والدین، علی‌رغم آرمان‌های برابری ‌طلبانه‌، بسیار دشوار است.

ایده کلیدی 1

1مادر شدن می‌تواند به شما کمک کند تا حرفه‌ی خود را مطابق با ارزش‌هایتان از نو بسازید

در بسیاری از موارد، زنان اگر خواهان موفقیت در محیط‌های کاری مردانه باشند، مجبور می‌شوند ارزش‌های شخصی خود را نادیده بگیرند. این مسئله برای نویسنده‌ی این کتاب نیز در دوران فعالیتش در زمینه‌ی روابط عمومی کاملا صدق می‌کرد. او همواره مهربانی، همکاری و همیاری را بر رقابت ترجیح می‌داد. اما در آن محیط کار، این ارزش‌ها ضعف تلقی می‌شد. بر همین اساس، او مانند یک کارمند مطیع، این موارد را پنهان می‌کرد. اما این کار باعث ایجاد فاصله‌ای بین هویت شخصی و هویت شغلی او شد. او با تلاش برای رسیدن به اهدافی که به آن‌ها باور نداشت و عمل کردن بر اساس ارزش‌هایی که با آنها موافق نبود، احساس می‌کرد مانند عروسکی خیمه‌شب‌بازی است که توسط شخص دیگری کنترل می‌شود.

ذهن او چنان درگیر روال کاری 9 صبح تا 5 عصر شده بود که تصور می‌کرد این ناهمگونی امری طبیعی است. مگر نه اینکه همه‌ی افراد از شغل خود ناراضی هستند؟ سپس او مادر شد و نگرش او به طور کامل تغییر کرد. یکی از بهترین هدایای آن سال‌های نخستین مادر بودن، این بود که به‌طور کامل ذهنیت قدیمی 9 تا 5 را از بین برد. درواقع، آن سال‌ها چنان سخت بودند که او را وادار کردند تا تقریبا همه‌ی فعالیت‌های بی‌اهمیت را از زندگی خود حذف کند تا بتواند تمام انرژی خود را صرف حمایت از فرزندش کند.

نویسنده برای اولین بار در زندگی‌اش، لذت کار کردن هماهنگ با ارزش‌هایش را تجربه کرد. او از مراقبت از یک زندگی دیگر لذت می‌برد. این کار برایش درست و به‌جا بود. چند سال بعد، او تصمیم گرفت به دنیای حرفه‌ای برگردد. اما مانند بسیاری از زنانی که مادر می‌شوند، او نمی‌خواست به سبک زندگی سابق خود بازگردد. مادر شدن به او فرصتی داده بود تا حرفه‌ی خود را از نو بسازد و او می‌خواست برای چیزی که به آن اعتقاد دارد تلاش کند. بنابراین، او عشق به مادر بودن را به کارش آورد. او وب‌سایتی به نام beyondtheschoolrun راه‌اندازی کرد که به ایجاد ارتباط بین مادران و حمایت از آنها در یافتن شغل رضایت‌بخش اختصاص دارد.

چون او کسب‌وکار خود را در زمینه‌ای که به آن علاقه‌ی زیادی دارد، ایجاد کرده است، از کاری که انجام می‌دهد لذت می‌برد، کار به‌راحتی پیش می‌رود و به‌خوبی با وظایف مراقبتی او همخوانی دارد. امروزه، beyondtheschoolrun یک کسب‌وکار موفق با یک جامعه‌ی آنلاین پویا است. اگر می‌خواهیم به موفقیت و رضایت واقعی در کارمان برسیم، باید با ارزش‌هایمان همسو باشد. به همین دلیل، اولین قدم در مسیر شغلی شما این است که بفهمید چه چیزی برایتان واقعا مهم است.

ایده کلیدی 2

2مادران، کارمندان و رهبران تجاری بی‌نظیری هستند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3می‌توانیم از بچه‌ها یاد بگیریم که چطور استعدادهای ذاتی‌مان را دوباره پیدا کنیم

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4مادرها باید از شبکه‌ی والدین برای کمک گرفتن بهره ببرند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5زندگی کاری و زندگی خانوادگی باید با هم سازگار باشند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6ایجاد برابری بین زن و شوهر برای همه مفید است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر رابرت ساپولسکی
اثر ناپلئون هیل
لوگوی اکوتوپیا کامل