کتاب ساختن

راهنمایی غیرعادی برای ساختن چیزهایی ارزشمند

نویسنده:
تونی فدال
( Tony Fadell)
3 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب ساختن (۲۰۲۲) می‌تواند به مشاور همراه شما تبدیل شود. دایره‌المعارفی از مشاوره‌های تجاری، از یافتن شغل و مدیریت یک تیم گرفته تا فروش محصول و حتی تبدیل شدن به یک مدیر عاملی موفق.
برای هرکسی که می‌خواهد کسب‌وکار خودش را راه‌ بیندازد، داشتن یک مشاور باتجربه ضروری است. ما همیشه به مشاورها دسترسی نداریم. اما همیشه می‌توانیم این کتاب را باز کنیم و جواب سوالات خود را پیدا کنیم.

تونی فدال در ساخت آیپاد و آیفون فعالیت داشت. بنیانگذار شرکت نست بود و ترموستات نست را اختراع کرد. اکنون او مدیر فیوچر شیپ، یک شرکت سرمایه گذاری جسورانه و منتور استارتاپ است. قبل از استخدام در اپل او در یک استارتاپ کار می کرد که می توانست بسیار موفق شود، اما شکست خورد و از بین رفت.

خلاصه کتاب ساختن

حاوی 5 ایده کلیدی
Build
an unorthodox guide to making things worth making
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه ای بر کتاب ساختن

توصیه‌هایی برای ایجاد یک کسب‌و‌کار موفق

نیمه‌شب است شما در رخت‌خواب هستید. خوابتان نمی‌برد و مدام غلت می‌زنید. شرکت شما در مرحله رشد است و می‌ترسید که شکست بخورید. شاید هم دارید برای محصول جدید خود تبلیغ درست می‌کنید و می‌ترسید گند بزنید. ناگهان بلند می‌شوید که به مشاور خود زنگ بزنید و از او راهنمایی بخواهید.
اما دو مشکل وجود دارد. اول این که، ساعت یک شب است و دوم، شما اصلا مشاور ندارید!
اینجا است که تونی فادل و وارد می‌شود. تونی موسس چند استارتاپ است. او در تولید آی‌پاد، آیفون و شرکت Nest مشارکت داشته و حالا می‌خواهد به دیگران کمک کند تا شک و تردیدهای خود را به موفقیت تبدیل کنند.
در این کتاب، مجموعه‌ای از آموخته‌های تونی را خواهید دید که او در طول زندگی حرفه‌ای‌اش به دست آورده است. می‌خواهیم در مورد چگونگی ایجاد یک محصول، یک تیم و یک شرکت موفق حرف می‌زنیم.

ایده کلیدی1

1از نیروی جوانی خود استفاده کنید، کارهای مختلف را امتحان کنید، شکست بخورید و درس بگیرید

کدام شرکت برای نخستین بار آیفون را تولید کرد؟ اپل؟ نه.
البته نام محصول آن‌ها iPhone نبود. اسم این دستگاه را گذاشته بودند Magic Link. اما خیلی شبیه به تلفن‌های هوشمند امروزی بود. مجیک لینک صفحه نمایش لمسی، ایمیل، برنامه، بازی، امکان خرید بلیط هواپیما، حتی ایموجی‌های متحرک داشت. تنها مشکل این بود که در زمان عرضه آن در سال ۱۹۹۴، هیچ‌کس آن را نخرید. این دستگاه بیشتر یک اسباب‌بازی جالب برای دانشجوهای کامپیوتر بود، اما مردم عادی به آن نیازی نداشتند.
این محصول توسط شرکت جنرال مجیک تولید شد. تونی چهار سال را با آن‌ها گذراند و روی مجیک لینک کار کرد. مجیک لینک شکست خورد اما تونی به هیچ‌وجه از این تجربه پشیمان نشد، زیرا همین تجربه به او کمک کرد تا کشف کند که واقعا به چه شغلی علاقه دارد. او اغلب تا ۱۲۰ ساعت در هفته کار می‌کرد.
ما به شما توصیه نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید، اما وقتی چیزی را پیدا می‌کنیم که به آن علاقه داریم، طبیعتا می‌خواهیم بیشتر روی آن کار کنیم. برای اینکه تا جایی که می‌توانیم یاد بگیریم، گاهی تا دیروقت سر کار می‌مانیم، یا خیلی زود به سر کار می‌رویم، یا حتی در آخر هفته‌ها و تعطیلات هم کار می‌کنیم.
دوران جوانی زمان مناسبی برای برداشتن گام‌های بزرگ به سمت اهداف شغلی‌تان است. حتی اگر در این راه مشکلات زیادی وجود داشته باشد.
تنها مانع واقعی برای موفقیت، تنبلی است. اگر تصمیم بگیرید که به هیچ وجه در هیچ مسیری قرار نگیرید، هرگز نمی‌توانید زمینه شغلی مورد علاقه خود را کشف کنید.
جوانی زمان خوبی برای ریسک‌کردن و امتحان کردن گزینه‌های شغلی مختلف است. در جوانی زن و بچه ندارید و پول و موقعیت اجتماعی شما در حدی نیست که از ریسک کردن بترسید.
مثل تونی، اگر کاری را پیدا کرده‌اید که عاشقش هستید، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به حس خود اعتماد کنید. هنگامی که تونی دنیای تلفن‌های هوشمند را کشف کرد، عاشقش شد. علاقه او در نهایت باعث شد تا در شرکت اپل کار کند، او بخشی از تیمی بود که روی آی‌پاد و آیفون کار می‌کردند.
بعد از اینکه علاقه خود را پیدا کردید، قدم بعدی یافتن افراد دیگری است که شما را همراهی کنند. دوست پیدا کنید، یک مربی پیدا کنید، و خواهش می‌کنم، یک کار ثابت پیدا کنید.
کار کردن، فرصتی است که بفهمید نباید وقت گران‌بهای خود را هدر بدهید. لازم نیست فورا به شغل رویاهای خود برسید. اما باید بدانید که می‌خواهید چه چیزی یاد بگیرید و با چه کسانی کار کنید. بعد می‌فهمید که برای ساختن رویاهایتان به چه چیزی نیاز دارید.

ایده کلیدی2

2مدیریت یعنی هدایت تیم در مسیر درست، بدون دخالت‌های ریز

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی3

3موقع ارائه محصول خود، همیشه روی «چرا» تمرکز کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی4

4با وسواس زیاد یک تیم متنوع استخدام کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی5

5به‌عنوان مدیر عامل، کارمندان خود را ترغیب کنید تا بهترین عملکرد خود را نشان دهند و از لوس کردن آن‌ها خودداری کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر مارتین لوتر کینگ
اثر کلیتون ام. کریستنسن، تدی‌‌هال، کارن دیلون و دیوید اس. دانکن
اثر بنجامین گراهام
اثر کیم اسکات
لوگوی اکوتوپیا کامل