جلد کتاب سهام عادی با سود غیر عادی

کتاب سهام عادی با سود غیرعادی

نقشه راهی برای بهبود استراتژی سرمایه‌گذاری

نویسنده:
فیلیپ فیشر
(Philip A. Fischer)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

کتاب سهام عادی با سود غیرعادی تمام اطلاعاتی را که برای تبدیل شدن به سرمایه‌گذار هوشمند نیاز دارید، (صرف نظر از سبک سرمایه گذاریتان) در اختیار شما قرار می‌دهد. چه به دنبال سودهای کلان باشید و چه صرفا برای حفظ ارزش دارایی خود سرمایه‌گذاری کنید، این کتاب مسیر موفقیت را به شما نشان می‌دهد.

فیلیپ فیشر یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان سرمایه‌گذاری و بنیان‌گذار شرکت مشهور مدیریت سرمایه، Fisher & Company است. کتاب او، سهام عادی با سود غیرعادی، در سال 1956 منتشر شد و از آن زمان تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

خلاصه کتاب سهام عادی با سود غیرعادی

حاوی 8 ایده کلیدی
Common Stocks and Uncommon Profits and Other Writings
Improve your investment strategy
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب سهام عادی با سود غیر عادی

راز موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌گریز یا ریسک‌پذیر را بیاموزید.

در حالی که بازار سهام مدام بالا و پایین می‌شود، برخی از اصول نظری سرمایه‌گذاری برای نسل‌ها ثابت مانده است. هرچند کتاب سهام عادی و سود غیرعادی در سال 1956 منتشر شد، اما توصیه‌هایی که این کتاب در مورد سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد به همان اندازه درست است که بگوییم آیزنهاور یکی از رئیس‌جمهورهای ایالات متحده بود.

این کتاب نکات کلیدی‌ای را که هنگام سرمایه‌گذاری در یک شرکت باید به دنبال آن باشید، نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بفهمید که آیا یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر هستید یا ریسک‌گریز.

در این کتاب این نکته را یاد خواهیم گرفت که یک سرمایه‌گذار موفق، درست مانند یک کارآگاه، تکالیف خود را انجام می‌دهد و قبل از اینکه پولش را از جیبش در بیاورد، تمام اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری می‌کند!

ایده کلیدی 1

1استراتژی‌های سرمایه‌گذاری هوشمند بر شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بلندمدت متمرکز است

تصور رایج از سرمایه‌گذاری، شبیه کاری سریع و خشن است که سرمایه گذاران فقط از روی هوس خرید و فروش می‌کنند و بیش از همه به دنبال سود زیاد در زمان کوتاه هستند. با این حال، سرمایه‌گذاری هوشمند شامل تفکر و برنامه‌ریزی بیشتری است و بر بلندمدت متمرکز است. سرمایه‌گذاران باهوش به دنبال سود سریع نیستند، بلکه به دنبال شرکت‌هایی با پتانسیل رشد هستند که در طول زمان، سرمایه اولیه را چند برابر کنند.

تشخیص اینکه کدام شرکت این نوع پتانسیل رشد را دارد آسان نیست. چرا که، بسیاری از سهم‌ها یا بیش از حد یا کمتر از ارزش خود قیمت دارند، همین موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاری را دشوار کند.

سرمایه‌گذاران باهوش به دنبال پیدا کردن شرکت‌هایی با پتانسیل رشد هستند که هنوز با قیمت پایین معامله می‌شوند، زیرا چنین شرکت‌هایی می‌توانند در زمان مناسب، با چنان سرعتی رشد کنند که سرمایه‌گذار بتواند سرمایه‌گذاری اولیه خود را دو یا حتی سه برابر کند.

خوشبختانه، شرکت‌های دارای پتانسیل رشد را می‌توان با ویژگی‌های مشترک آن‌ها تشخیص داد. چنین شرکت‌هایی محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهند که در حالت ایده‌آل می‌توانند حجم فروش بالایی را حداقل برای چند سال حفظ کنند. شرکت‌هایی که پتانسیل رشد خوبی دارند در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به رشد خود ادامه دهند حتی زمانی که خط تولید فعلی دیگر فرصتی برای رشد نداشته باشد.

برای مثال، دهه 1950، زمان بسیار خوبی برای تولید تلویزیون بود. اما در اواسط این دهه، همه کسانی که می خواستند تلویزیون داشته باشند، دیگر یک تلویزیون سیاه و سفید خریده بودند. یعنی تا زمانی که تلویزیون رنگی اختراع نشده بود، شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون با رشد ثابتی روبرو بودند. بنابراین آن‌ها مجبور بودند خود را تغییر دهند.

موتورولا که اکنون با تلفن‌های همراه شناخته می‌شود، در گذشته تلویزیون و رادیو تولید می‌کرد. اما با آینده‌نگری از مهارت و تجربه فنی شرکت برای ورود به صنعت ارتباطات استفاده کرد و همچنان به رشد فروش ادامه داد، در حالی که فروش سایر تولید کنندگان تلویزیون کاهش یافت.

شرکت‌هایی با پتانسیل رشد بالا، دارای تیم مدیریتی قوی و روابط خوب با کارکنان هستند. در شرکتی سرمایه‌گذاری نکنید که کارمندانش آنقدر مشغول دعوا هستند که نمی‌توانند مولد باشند و مدیران آن نمی‌توانند همبستگی و رویایی مشترکی را در کارمندان ایجاد کنند.

ایده کلیدی 2

2قبل از سرمایه‌گذاری در مورد یک شرکت از هر زاویه‌ای که می‌توانید تحقیق کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3به دنبال کاهش قیمت سهام باشید تا آن را با قیمت ارزان بخرید، تا زمانی که قیمت سهام آن شرکت رشد می‌کند، سود کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4در انتخاب‌های خود مطمئن باشید، تسلیم شک نشوید یا از ذهنیت گله‌ای پیروی کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5سرمایه گذاران محافظه‌کار باید به دنبال شرکت‌های مستحکم با پتانسیل رشد باشند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6کارکنان، هسته اصلی هر شرکت باثبات و رشد محور را تشکیل می‌دهند و سرمایه‌گذاری خوبی هستند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7یک سرمایه‌گذار محافظه کار به دنبال شرکت‌هایی می‌گردد که بتوانند سودآوری را در بلندمدت تضمین کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8نسبت قیمت به درآمد یک شرکت را محاسبه کنید تا مشخص شود که آیا "قیمت واقعی" را پرداخت می‌کنید یا نه

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای اینکه یک سرمایه‌گذار موفق باشید، باید به تحقیق علاقه‌مند باشید. ارزش واقعی یک شرکت بسیار مهم‌تر از قیمت سهام است! اگر مایل به سرمایه‌گذاری هستید، صرف نظر از اینکه ریسک‌گریز باشید یا ریسک‌پذیر، در بورس سود خوبی دریافت خواهید کرد.

توصیه عملی: به عنوان یک منبع اطلاعاتی به بانک خود مراجعه کنید.

به خصوص اگر در یافتن اطلاعات شرکتی مشکل دارید، سعی کنید با بانک خود تماس بگیرید. تا زمانی که در مورد نیات خود روشن باشید، آن‌ها به راحتی می‌توانند منابع خوبی را به شما معرفی کنند. به وضوح بگویید که به دنبال اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاری خود هستید و با نهایت دقت و امانت داری از اطلاعات استفاده خواهید کرد.

نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر آلن دوباتن
اثر ست گادین
اثر ویکتور فرانکل
اثر مارینا ادشید
اثر چاران رانگانات
لوگوی اکوتوپیا کامل