کتاب «قوانین جدید بازاریابی و روابط عمومی» (۲۰۰۷) یک راهنمای جامع در دنیای استراتژیهای بازاریابی آنلاین است. این کتاب توضیح میدهد که چگونه و چرا برقراری ارتباط با اصالت و چابکی در شبکههای اجتماعی به شما کمک میکند تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید و برند خود را به سطح بالاتری، ارتقا دهید.
دیوید اسکات یک استراتژیست بازاریابی و فروش، سخنران و نویسندهی پرفروش بینالمللی کتابهایی همچون «بازاریابی و روابط عمومی در زمان واقعی» و «فروش استراتژیک جدید» است. اسکات پیش از این معاون بازاریابی در شرکت NewsEdge بود که اکنون متعلق به هلدینگ رسانهای تامسون رویترز است.
شبکههای اجتماعی برای بهبود تلاشهای بازاریابی اهمیت دارند!
تبلیغات از دهه 60 میلادی به طور چشمگیری تغییر کرده و دیگر خبری از کمپینهای عظیم و پراکندهای که ماهها برای برنامهریزی آنها زمان صرف میشد، نیست. امروزه هر مدیر اجرایی هوشمندی میداند که تبلیغات گسترده در رسانههای مختلف نه مؤثر است و نه سودمند. دوران هزینههای هنگفت برای تبلیغات در روزنامهها، رادیو، مجلات یا تلویزیون نیز به سر آمده است.
امروزه، به لطف اینترنت، بازاریابی و روابط عمومی فرصتهای بسیار بیشتری نسبت به گذشته در اختیار دارند. این کتاب شما را راهنمایی خواهد کرد که چگونه در عصر دیجیتال بازاریابی موثرتری داشته باشید.
اینترنت ابزاری قدرتمند برای انجام کارهای مختلف است، از دانلود فیلم تا گفتگوی ویدیویی با عزیزان. اما اینترنت چهره تجارت را نیز تغییر داده است و این تغییر فقط به خرید آنلاین محدود نمیشود. وبسایتهای با طراحی زیبا، تصاویر گیرا و کلیپهای جذاب، ابزارهای جدیدی هستند که بازاریابان میتوانند برای تشویق به تعامل، جلب توجه و افزایش آگاهی از برند، از آنها استفاده کنند. قدرت اینترنت نه تنها از جهانی بودن آن، بلکه از سرعت بالا و رایگان بودن آن نیز نشات میگیرد. بدون تردید، با داشتن چنین ویژگیهایی، اینترنت پتانسیل فوقالعادهای برای بازاریابان به ارمغان میآورد.
نوابغ بازاریابی امروز چگونه از قدرت اینترنت بهره میبرند؟
یک مثال از این مورد، یک اقامتگاه بومگردی در جنگلهای بارانی غرب «بلیز» (کشوری در آمریکای مرکزی) به نام «Lodge at Chaa Creek» است که تیم محتوای با استعدادی دارد. این تیم با ارائه داستانهای مرتبط و خوشساخت در وبلاگ خود، مسافران بالقوه را جذب میکند. با پستهایی مانند «ده دلیل که چرا بلیز ماهعسل را به بهشتی بینظیر تبدیل میکند» و دیگر داستانهای جذاب درباره کارهایی که ماجراجویان جوان و دوستدار محیطزیست میتوانند در این کشور انجام دهند، به منبع معتبر اطلاعات درباره گردشگری در بلیز تبدیل شده است.
اگرچه محتوای وبلاگ به ندرت به طور مستقیم این اقامتگاه را تبلیغ میکند، اما بسیاری از خوانندگان وبلاگ در نهایت در آنجا اقامت میکنند. حدود ۸۰ درصد از رزروهای جدید، نتیجه بازاریابی محتوایی هوشمندانهای است که نشان میدهد این اقامتگاه، منافع مشتریان را در اولویت برای خود قرار میدهد.