جلد کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید

کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید

رویکردی انقلابی به فروش درون‌گرا، بازاریابی محتوا و مصرف‌کننده‌ی دیجیتالی امروز

نویسنده:
مارکوس شریدان
(Marcus Sheridan)
مطالعه این کتاب را شروع کنید!

کتاب «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید» (۲۰۱۷)، فلسفه‌ای نوین و تحول‌آفرین در بازاریابی را توصیف می‌کند. مارکوس شریدان، نویسنده کتاب، به جای تکیه بر تبلیغات جذاب و مقالات پر از کلمات کلیدی، شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا انتشار محتوای باکیفیت آنلاین را در پیش بگیرند؛ محتوایی که به دنبال آموزش مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها باشد.

مارکوس شریدان، بنیان‌گذار و مدیر وبلاگ بازاریابی و توسعه فردی Sales Lion است که بعدها با یک آژانس موفق تولید محتوا به نام IMPACT ادغام شد. او همچنین یک سخنران و مشاور بسیار پرطرفدار است که تخصص ویژه‌ای در محتوای دیجیتال و بازاریابی دارد.

خلاصه کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید

حاوی 8 ایده کلیدی
They Ask You Answer
A Revolutionary Approach to Inbound Sales, Content Marketing, and Today's Digital Consumer
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید

آخرین بار چه زمانی به دلیل جذابیت یک تبلیغ تلویزیونی چیزی خریداری کردید؟ یا با دقت به یک آگهی رادیویی گوش دادید؟ احتمالاً مدتی طولانی از آن می‌گذرد، البته اگر اصلاً چنین اتفاقی افتاده باشد. اغلب اوقات، تبلیغات چیزی بیش از یک مزاحمت نیست و به طور فزاینده‌ای، کسب‌وکارها در حال کشف این واقعیت هستند که این مزاحمت، بی‌نتیجه نیز هست. دلیل این امر، تغییر رفتار مصرف‌کنندگان است.

ما بیش از پیش از اینترنت برای تحقیق درباره‌ی محصولات و خدمات استفاده می‌کنیم. با وجود این همه اطلاعات موجود، ما می‌توانیم خریدارانی کاملاً آگاه باشیم. در گذشته، ما اینقدر نسبت به توصیه‌ها درباره‌ی خرید حساس نبودیم، اما اکنون دیگر این‌گونه نیست. امروزه ما تبلیغات نمی‌خواهیم؛ ما محتوای باکیفیت و آموزشی می‌خواهیم. همچنین به دنبال راحتی و آسانی در خرید هستیم. هر چیزی که مانع این راحتی شود، یک مشکل بزرگ است.

اینجاست که مارکوس شریدان وارد می‌شود. او یک روش بازاریابی واقعاً رادیکال را توسعه داده که مصرف‌کننده را در مرکز همه چیز قرار می‌دهد. این فلسفه «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید» نامیده می‌شود. به‌جای اینکه صرفاً یک محصول را تبلیغ کنیم، این روش سعی دارد از طریق آموزش، شفافیت و راحتی، به مصرف‌کننده قدرت ببخشد. همان‌طور که در ادامه خواهید دید، شرکت‌هایی که این روش را اتخاذ کنند، می‌توانند احترام مشتریان خود را کسب کنند و امیدوار باشند که کسب‌وکارشان نیز رونق پیدا خواهد کرد.

ایده کلیدی 1

1برای ارتباط با مصرف‌کنندگان، شرکت‌ها باید به ترس‌های آن‌ها پاسخ دهند

یکی از ویژگی‌های مشترک تمامی شرکت‌های موفق در قرن بیست و یکم، شناخت بهتر مشتریان نسبت به سایرین است. همچنین، آن‌ها می‌دانند که فناوری، شیوه رفتار این مشتریان را کاملاً متحول کرده است. درس ساده‌ای در اینجا نهفته است: افرادی که در حال راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، باید عمیقاً بررسی کنند چه عواملی مشتریان را به انجام اعمالشان وا می‌دارد.

در قرن بیست و یکم، عادات خرید به طرز چشمگیری تغییر کرده است. با استفاده از اینترنت، مشتریان قادرند قبل از خرید احتمالی، به طور گسترده‌ای تحقیق کنند. آن‌ها می‌توانند بی‌شمار بررسی‌ها را بخوانند، محتوای شرکت‌ها را مرور کنند و ویدئوهای آموزشی ببینند. در نتیجه مدت‌ها قبل از اینکه با یک شرکت تماس بگیرند، با محصولات آن آشنا هستند. یک آمار جالب توجه، میزان تغییر را به وضوح نشان می‌دهد. حدود ده سال پیش، ۲۰ تا ۴۰ درصد تصمیم‌های خرید قبل از تماس مشتری با یک شرکت اتخاذ می‌شد. امروزه، این رقم به ۷۰ درصد رسیده است.

تصور کنید می‌خواهید استخر بفروشید. قبل از اینکه مشتریان بالقوه با تیم فروش شما تماس بگیرند، عموماً ایده‌ی داشتن استخر را در ذهن دارند. آن‌ها نیاز ندارند که به خرید استخر متقاعد شوند. پس بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به هر گونه ترس و نگرانی که ممکن است مشتری داشته باشد، پاسخ دهید. ترس، در نهایت، عامل مرکزی در تصمیم خرید است. مشتریان می‌ترسند پول سخت‌به‌دست‌آمده‌ی خود را با خرید اشتباه یا کلاه‌برداری از دست بدهند. اگر آن استخر شکل مناسبی برای فضای آن‌ها نداشته باشد چه؟ اگر هزینه‌ی گزافی داشته باشد و سپس نشت کند چه؟ اگر استخر هزینه‌های پنهان نگهداری داشته باشد چه؟

این‌ها از جمله پرسش‌هایی هستند که یک شرکت باید مدت‌ها قبل از تماس مشتری به آن‌ها پاسخ دهد، حتی اگر این نوع صداقت در تضاد با روش بازاریابی سنتی به نظر برسد. شرکت‌ها می‌توانند این کار را با اولویت‌بندی محتوایی انجام دهند که خریدار را پیش از خرید، آگاه و مطمئن می‌کند. به یاد داشته باشید که مشتریان به حجم بی‌سابقه‌ای از اطلاعات آنلاین دسترسی دارند؛ اگر به نظر برسد که شرکت چیزی را پنهان می‌کند، ترس مشتریان افزایش خواهد یافت. در نتیجه، آمار فروش روند نزولی پیدا می‌کند. به همین دلیل، شفافیت در قلب فلسفه «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید» قرار دارد. در ادامه، خواهیم دید که شرکت‌ها چگونه می‌توانند این شفافیت را به کار ببرند، اعتماد مشتریان را به دست آورند و در بلندمدت فروش خود را افزایش دهند.

ایده کلیدی 2

2شرکت CarMax نمونه‌ای بارز از فلسفه «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید» است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3چهار عامل مهمی که شرکت‌ها باید هنگام ایجاد محتوای آنلاین در نظر بگیرند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4شرکت‌ها اغلب اولویت‌های نادرستی در زمینه گوش دادن به مشتریان دارند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5آگاه‌سازی مشتریان زندگی را برای همه آسان‌تر می‌کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6آموزش کلید موفقیت در روش «آن‌ها می‌پرسند، شما پاسخ می‌دهید» است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7ویدئو به ابزار مهمی در بازاریابی تبدیل شده است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8بازاریابی گفتگو محور برای موفقیت کسب‌وکارهای آینده حیاتی است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر دنیل کانمن، الیویه سیبونی و کاس.آر سانستین
اثر پیت کاملی
اثر تیموتی اسنایدر
اثر ای.جی. لافلی و رابرت ال. مارتین
لوگوی اکوتوپیا کامل