جلد کتاب 14 گفتگو تا 14 سالگی

کتاب چهارده گفت‌وگو تا چهارده سالگی

گفت‌وگوهای حیاتی با فرزندانتان پیش از ورود به دبیرستان

نویسنده:
میشل ایکارد
(Michelle Icard)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

کتاب «چهارده گفت‌وگو تا چهارده سالگی» (2020) به موضوع چالش‌برانگیز ارتباط با نوجوانان می‌پردازد. نوجوانانی بین ده تا چهارده سال که کم‌کم از والدین خود فاصله می‌گیرند و مسیرهای ارتباطی را می‌بندند. این سنی است که موضوعات مهمی مانند مسائل جنسی، پول و انتخاب‌های زندگی از همیشه مهم‌تر می‌شوند. اما این سن، زمانی است که گفت‌وگو با فرزندتان از همیشه سخت‌تر است. پس والدین چه می‌توانند بکنند؟ خب، وقت آن رسیده است که راه جدیدی برای گفت‌وگو با نوجوان، و نه نصیحت کردن نوجوان، یاد بگیرید.

میشل ایکارد، عضوی از تیم فرزندپروری برنامه‌ی تلویزیونی Today Show است. او نویسنده‌ی کتاب «تحول دوران راهنمایی» و از نویسندگان همکار نشریاتی مانند واشنگتن پست، کریستین ساینس مانیتور، مجله‌ی تایم و شیکاگو تریبون است. برنامه‌ی آموزشی دو مرحله‌ای او برای دانش‌آموزان دوره‌ی راهنمایی با نام‌های «مسیر آتنا» و «در جست‌وجوی قهرمان»، در مدارس سراسر ایالات متحده اجرا می‌شود.

خلاصه کتاب چهارده گفت‌وگو تا چهارده سالگی

حاوی 7 ایده کلیدی
Fourteen Talks by Age Fourteen
The Essential Conversations You Need to Have with Your Kids Before They Start High School
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب چهارده گفت‌وگو تا چهارده سالگی

یاد بگیرید که چگونه فرزندتان را برای موفقیت آماده کنید.

در گذشته، گفت‌وگوهای مهم والدین و فرزندان، عمدتاً به «همان گفت‌وگوی معروف» ختم می‌شد؛ یک سخنرانی یک‌طرفه و ناشیانه در مورد مسائل جنسی که مایه‌ی شرمساری نوجوانان بود. اما از آن زمان تاکنون، اوضاع تغییر کرده است. همه‌ی ما می‌دانیم آماده‌سازی فرزندان برای ورود به دنیای بزرگسالی، چیزی بیش از چند توضیح گذرا درباره‌ی نکات ضروری می‌طلبد. در واقع، به صدها گفت‌وگو در طول سالیان نیاز است. اما حتی با داشتن بهترین نیت‌ها، ارتباط با نوجوانان در حال رشد می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، آماده کردن خودتان برای گفت‌وگوهایی که باید با نوجوان‌تان داشته باشید، اهمیت زیادی دارد.

در این کتاب، به شما نشان می‌دهیم که چگونه شش موضوع مهم مربوط به نوجوانان را مطرح کنید: استقلال، پول، فناوری، انتقاد، کنترل نکردن هوس‌ها و روابط جنسی. همچنین، یاد خواهید گرفت که تئاتر بداهه چه چیزهایی درباره‌ی ارتباط به شما می‌آموزد؛ چگونه بازخوردی ارائه دهید که اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کند، نه اینکه آن را نابود کند؛ و چرا باید از همان قوانینی که در مورد استفاده از فناوری برای فرزندتان وضع کرده‌اید، خودتان هم پیروی کنید.

ایده کلیدی 1

1یادگیری یک رویکرد زبانی جدید به شما کمک می‌کند با نوجوان خود صحبت کنید

کودکان و والدین زبان خاصی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. برای بسیاری از افراد، گریه‌های نوزادان چیزی بیش از سر و صدا نیست. با این حال، والدین می‌توانند تفاوت‌های ظریفی را که نشان‌دهنده‌ی نیاز کودک به غذا خوردن یا تعویض پوشک است، تشخیص دهند. این رابطه از زمان تولد تا حدود یازده سالگی ادامه دارد، زمانی که چیزی تغییر می‌کند. همان‌طور که بچه‌ها سفر خود را به سوی بزرگسالی آغاز می‌کنند، از والدین خود فاصله می‌گیرند و شروع به ساخت هویت خود می‌کنند. ناگهان، والدین و فرزندان اشتراکات کمتری دارند و زبان قدیمی از بین می‌رود. این بدان معناست که شما به عنوان والدین باید راه دیگری برای برقراری ارتباط پیدا کنید.

زبان‌های مشترک، افراد را به هم پیوند می‌دهند. با این حال، نوجوانان نمی‌خواهند به گروه خانواده وابسته باشند؛ آن‌ها می‌خواهند خودشان دنیا را کشف کنند. بنابراین جای تعجب نیست که ارتباط در این سنین دشوار می‌شود. این موضوع برای والدین آزاردهنده می‌شود، زیرا سکوت‌های نامهربانانه جای گفت‌وگوها را می‌گیرند. اغلب، والدین وسوسه می‌شوند که صدا را بلند کنند. اما این کار، تنها به چرخه‌ای از نصیحت‌های خشمگینانه و بغض و گریه منجر می‌شود.

راهکار چیست؟ باید در نظر داشته باشید که تمایل نوجوان به استقلال، بخشی سالم و عادی از فرآیند رشد است. شواهد فراوانی نشان می‌دهد کودکانی که در نوجوانی حس استقلال قوی پیدا نمی‌کنند، در آینده احتمال بیشتری دارد که در روابط ناسالم یا وابستگی گرفتار شوند. به عبارت دیگر، شما می‌خواهید نوجوان‌تان مستقل‌تر شود. با توجه به این نکته، می‌توانید از اشتباه رایج «سرکوب»، که هدف آن دور نگه داشتن فرزندان از مشکلات است، اجتناب کنید. این استراتژی ریشه در عشق دارد، اما فرصت مهمی را از نوجوان می‌گیرد؛ فرصت اشتباه کردن. بله، استقلال بیشتر یعنی فرزندان‌تان با خطرات جدیدی مواجه می‌شوند و گاهی اوقات اشتباه می‌کنند. اما اگر به آن‌ها اجازه‌ی هیچ تصمیمی ندهید، چگونه می‌توانند تصمیم‌گیری درست را بیاموزند؟

واقعیت این است که بچه‌ها نیاز به تجربه دارند؛ چه خوب، چه بد. هیچ گریزی از این مسئله نیست. اما به این معنی نیست که شما باید درمانده از دور نظاره‌گر باشید. وظیفه‌ی شما این است که به فرزندتان کمک کنید تا آنچه مفید و آنچه بی‌فایده است را ارزیابی، تحلیل و در موردش تأمل کند. این کار، تنها زمانی امکان‌پذیر است که یاد بگیرید چگونه با نوجوان‌تان گفت‌وگو کنید.

ایده کلیدی 2

2برای ایجاد اعتماد به استقلال نوجوان‌تان، یک نقشه راه برای استقلال ترسیم کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3وقتی صحبت از پول می‌شود، زمینه و شرایط حرف اول را می‌زند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4با تعیین قوانین اساسی، فرزندان‌تان را به برقراری رابطه‌ی سالم‌تری با فناوری تشویق کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با دقت در نحوه‌ی بیان انتقاد، به رشد فرزندتان کمک کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6بی‌فکری، رشد شناختی را تقویت می‌کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7صحبت در مورد اجازه گرفتن در سنین پایین، گفت‌وگوهای بعدی در مورد مسائل جنسی را آسان‌تر می‌کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
لوگوی اکوتوپیا کامل