جلد کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای

کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای

مشتریان جدید جذب کنید، درآمد بیشتری به دست آورید و متمایز شوید

نویسنده:
آلن دیب
(Allan Dib)
2 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای (۲۰۱۸) یک راه ساده و قدم‌به‌قدم برای طراحی برنامه‌ی بازاریابی مخصوص خودتان دارد. فقط در یک صفحه، برنامه‌ای می‌سازید که مشتری‌های جدید جذب کند و باعث رشد کسب‌وکارتان بشود.

آلن دیب نویسنده‌ی محبوب، بازاریاب خلاق، سخنران و کارآفرین باتجربه است. او تخصصش در زمینه‌ی فناوری و بازاریابی را به کار گرفته است تا به رشد خیلی زیاد شرکت‌های مختلف کمک کند.

خلاصه کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای

حاوی 5 ایده کلیدی
The 1-Page Marketing Plan
Get New Customers, Make More Money, And Stand Out From The Crowd
متن ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای

با استفاده از نکته‌های ساده و کاربردی بازاریابی، کسب‌وکارتان را به موفقیت برسانید.
آیا کسب‌وکارتان شما را هیجان‌زده می‌کند؟ حتماً همین‌طور است. ولی واقع‌بین باشیم؛ فقط شور و شوق باعث خرید مردم نمی‌شود. نگران نباشید، راهکارهایی برای شما داریم. در این خلاصه از کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای، قدرت بازاریابی پاسخ مستقیم را بررسی خواهیم کرد. روش‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم که هم ارزان هستند و هم کارآمد و قابل‌توسعه.
فرقی نمی‌کند تازه وارد دنیای بازاریابی شده باشید یا صاحب یک کسب‌وکار باتجربه باشید که دنبال نتیجه‌های سریع است؛ این خلاصه کتاب برای شماست.

ایده کلیدی 1

1 مخاطب موردنظرتان را پیدا کنید و پیامتان را متناسب با آن‌ها تنظیم کنید

قبل از شروع، اجازه بدهید یک سؤال بپرسم: آیا می‌دانید مخاطب موردنظر شما چه کسانی هستند؟ اگر نمی‌دانید، باید بازاریابی را متوقف کنید. چون بدون شناخت دقیق بازار هدف، آینده‌ی کسب‌وکارتان در خطر قرار می‌گیرد. در این صورت فروش‌هایتان شانسی خواهد بود، هزینه‌های تبلیغاتی خیلی زیاد می‌شود و پولتان زود تمام می‌شود.
پس چطور باید پیش برویم؟ شاید وسوسه شوید از برندهایی مثل کوکاکولا تقلید کنید؛ ولی باید بدانید که شما کوکاکولا نیستید. در نتیجه، بهتر است روی یک بازار کوچک‌تر تمرکز کنید و برنامه‌ی بازاریابی خودتان را برای همان گروه تنظیم کنید. تمرکز کردن روی یک بخش خاص بهتر از تلاش برای جلب نظر همه است.
برای مثال، بازار «سلامت و تناسب‌اندام» خیلی بزرگ است؛ ولی «یوگا برای زنان باردار» یک بخش کوچک‌تر ولی هدفمند است. با تمرکز کردن روی چنین گروهی، پیام و خدمات خودتان را متناسب با نیازهای مشخص آن‌ها تنظیم می‌کنید.
برندهای معروف شعارهای جذابی دارند؛ ولی کسب‌وکار شما نباید فقط به شعارهای کلی تکیه کند. البته توجه به جلب نظر مخاطب مهم است؛ چون بیشتر برندها در بازاریابی شخصیت ندارند. مردم ترجیح می‌دهند از برندهایی خرید کنند که حس انسانی دارند. پس باید اول بفهمید مشتری‌های شما چه چیزی می‌خواهند. آن‌ها کالای لوکس نمی‌خواهند؛ آن‌ها دنبال حس ارزشمند بودن بیشتر هستند.
وقتی این نیازها را شناختید، پیام‌های جذاب و متن‌های فروش تأثیرگذار می‌نویسید تا مشتری‌های جدید را جذب کنید. در اوج هیجان شروع یک کسب‌وکار جدید، یادتان باشد بپرسید: چرا مردم باید از من خرید کنند؟ درست کردن یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد (USP) یک جواب قوی به این سؤال است.
تحقیقات بازار و نظرسنجی‌ها به شما کمک می‌کند نیازهای بازار را بفهمید و پیشنهادهایی بر اساس آن‌ها بدهید. بازاریابی موفق به شناخت احساسات مشتری‌ها و استفاده از زبان قانع‌کننده نیاز دارد.
شما حالا موفق شده‌اید دو مرحله‌ی اولیه‌ی برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای را تمام کنید؛ شناختن بازار هدف و ایجاد یک پیام جذاب. با ما همراه باشید تا در بخش بعدی کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای یاد بگیریم چطور از طریق رسانه‌های تبلیغاتی به مشتری‌های احتمالی برسیم و سودی را که از سرمایه‌گذاری می‌کنیم، به بیشترین حد برسانیم.

 

ایده کلیدی 2

2 با تبلیغات حساب‌شده، سودی را که از سرمایه‌گذاری‌تان می‌کنید، به بیشترین حد برسانید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3 سرنخ‌ها را جذب و به آن‌ها توجه کنید تا یک جریان فروش قوی درست شود

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4 با جایگاه‌یابی درست، نرخ تبدیل فروشتان را بیشتر کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5 درست کردن سیستم‌هایی که مشتری‌ها را به طرفداران وفادار تبدیل می‌کند

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا، لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگوی اکوتوپیا کامل