جلد کتاب عامل داستان

کتاب عامل داستان

الهام‌بخشی، تاثیرگذاری و ترغیب با هنر داستان گویی

نویسنده:
آنیت سیمونس
(Annette Simmons)
3 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب عامل داستان نشان می‌دهد که روایت تا چه اندازه ابزار قدرتمندی است. همچنین به شما کمک می‌کند که بتوانید داستان خودتان را بگویید. چرا که داستان‌ها خیلی بیشتر از آمار و نمودارها می‌تواند بر مردم اثر بگذارند.

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • کسانی که می‌خواهند اثرگذار باشند.
  • کسانی که سخنرانی می‌کنند، درس می‌دهند یا ارائه‌های متعددی دارند.
  • کسانی که می‌خواهند در جمع حرف بزنند.

آنیت سیمونس با سابقه کار در بازاریابی و روانشناسی، در مورد هنر باستانی داستان‌ گویی پژوهش می‌کند. او در زمینه داستان گویی تخصص دارد و سمینارهای مختلفی را برگزار کرده است. از دیگر آثار او می‌شود به کتاب «قصه‌گو برنده است» اشاره کرد.

خلاصه کتاب عامل داستان

حاوی 9 ایده کلیدی
The Story Factor
Inspiration, Influence, and Persuasion through the Art of Storytelling
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب عامل داستان

با قدرت داستان، بر مردم تاثیر بگذارید.

هزاران سال است که مردم داستان‌ می‌گویند و می‌شنوند، چه از حکایت‌های دریانوردان قدیم و چه از کتاب‌های پرفروش امروزی.

چرا در حالی که برای تصمیم‌گیری درست به حقایق آماری نیاز داریم، داستان‌ها این قدر برای ما جذاب هستند ؟

به زبان ساده، یک داستان خوب به مردم کمک می‌کند حقایق را تفسیر کنند و تصویر بزرگتر را ببینند. چیزهایی که مردم باور نمی‌کنند، نمی‌فهمند یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند، به محض اینکه از دریچه یک تجربه شخصی دیده شوند، قانع‌کننده و معنادار می‌شوند: یک داستان.

اگر شما کسی هستید که داستان تعریف می‌کند، می‌توانید بر نحوه تفسیر مخاطبان خود از حقایق تاثیر بگذارید. این امر باعث می‌شود داستان‌سرایی به یک ابزار بسیار قدرتمند برای شما تبدیل شود.

سوال مهم این است که چگونه یک داستان خوب تعریف کنیم؟

ایده کلیدی 1

1داستان‌ها به ما کمک می‌کنند تا دنیا را درک کنیم و از آن‌ها به عنوان ابزاری موثر برای متقاعد کردن دیگران بهره ببریم

برای اینکه یاد بگیریم که یک داستان خوب تعریف کنیم، ابتدا باید بدانیم که اصلا یک داستان خوب چیست.

به زبان ساده، داستان خوب داستانی است که دنیا را ساده‌تر می‌کند و باعث می‌شود احساس کنیم که می‌توانیم درک بهتری از جهان داشته باشیم.

دنیای امروز پیچیده و آشفته به نظر می‌رسد، اما داستان این قدرت را دارد که آن را معنا کند. همین معنا، به شنوندگان طرحی برای دنبال کردن می‌دهد که بتوانند افکار خود را پیرامون آن سازماندهی کنند.

این ویژگی نه تنها درک حرف‌های شما را برای شنونده آسان‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند به او کمک کند تا مشکلات و ناامیدی‌های شخصی خود را هم بهتر درک کند. به عنوان مثال، فردی را که شغل خود را از دست داده یا از همسرش جدا شده است در نظر بگیرید. روایت داستانی در مورد فردی در موقعیتی مشابه، به او کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند با مشکل کنار بیاید.

از این نظر داستان‌ها، هرچند غیرمستقیم باشند، مؤثرتر از راهنمایی‌های مستقیم هستند. زیرا راهنمایی مستقیم فقط برای یک موقعیت خاص است و خیلی زود معنای خود را از دست می‌دهد، در حالی که یک داستان را می‌توان با موقعیت‌های مختلف و متعدد تطبیق داد.

فرض کنید یک همکار دارید که ایمیل‌های بدی می‌نویسد، زیرا نوشتن صحیح ایمیل را بلد نیست. شما دوست دارید به او کمک کنید که رفتارش را تغییر دهد. می‌توانید مستقیما به او بگویید که رفتارش را اصلاح کند، اما بهتر است به او درباره شخصی بگویید که به دلیل سوتفاهم ناشی از یک ایمیل بد شغل خود را از دست داد.

همکار شما هر بار که بخواهد ایمیل بنویسد، آن داستان را به خاطر می‌آورد. او حتی ممکن است از این درس در سایر ارتباطات حرفه‌ای خود نیز استفاده کند.

هرچند داستان‌ها روشی غیرمستقیم برای انتقال پیام هستند، اما از حقیقت مستقیم و خام بسیار مؤثرتر خواهند بود.

ایده کلیدی 2

2داستان به چیزی بیش از کلمات نیاز دارد

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3یک سخنرانی یا ارائه متقاعدکننده باید شش داستان مختلف را بیان کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4داستان‌ها قدرتمند هستند زیرا مخاطبان شما را آرام و البته خلع سلاح می‌کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5شما می‌توانید حتی بر مخاطبان بی‌تفاوت هم تاثیر بگذارید، البته اگر آن‌ها را بی‌تفاوت تصور نکنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6با گوش دادن به داستان‌های دیگران هم می‌توانید بر آن‌ها تاثیر بگذارید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7سه کاری که نباید انجام دهید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8داستان گویی دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد، اما مسئولیت بزرگی هم به همراه دارد

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 9

9تفکر داستانی به اندازه تفکر انتقادی مهم است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر کریس مک چزنی، شان کاوی، جیم‌هالینگ
اثر کارولین وبر
اثر کال نیوپورت
لوگوی اکوتوپیا کامل