جلد کتاب یک ساعت محتوا

کتاب یک ساعت محتوا

راهنمای یافتن ایده برای یک مقاله جذاب و خواندنی در 60 دقیقه

نویسنده:
میرا کوتاند
(Meera Kothand)
11 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

این کتاب که در سال 2017 نوشته شده که راهنمایی است استراتژیک برای درگیرکردن مخاطب، جلب توجه و البته فروش محصولات از طریق بازاریابی محتوا. این کتاب حاصل سال‌ها تجربه در بازاریابی دیجیتال است و به ما راهکارهایی عملی برای خلق محتوا ارائه کرده است.

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • بلاگرها
  • بازاریاب‌ها
  • تولیدکنندگان محتوا

میرا کوتاند متخصص استراتژی بازاریابی آنلاین است که به کارآفرینان و کسب‌ و کارها مشاوره می‌دهد. وبلاگ او به آدرس meerakothand.com بسیار پربازدید است.

خلاصه کتاب یک ساعت محتوا

حاوی 5 ایده کلیدی
The One Hour Content Plan
The Solopreneur’s Guide to a Year’s Worth of Blog Post Ideas in 60 Minutes and Creating Content that Sells and Hooks
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب یک ساعت محتوا

راهنمای عملی برای ایجاد محتوای جذاب

می‌گویند محتوا پادشاه است. برای یک وبلاگ‌نویس توانمند هم هیچ مقامی بالاتر از این وجود ندارد. اما یک سوال در مورد تولید محتوا وجود دارد، به خصوص برای کسانی که تازه وارد این بازی شده‌اند: راز تولید محتوای جذاب چیست؟

خوشبختانه، تولید محتوای جذاب و در نهایت سودآور، یک فن آموختنی است.

یک داستان کهن وجود دارد که می‌گوید دادن ماهی به یک انسان گرسنه، برای یک روز او را سیر می‌کند، اما آموزش ماهیگیری تا آخر عمر او را سیر خواهد کرد. رویکرد این کتاب هم همین است. به جای لقمه‌های خوشمزه و آسان، در اینجا به جزئیاتی خواهیم پرداخت که به ما امکان می‌دهد بر این حرفه تسلط پیدا کنیم.

این کتاب قرار است به شما کمک کند که در بین هزاران وبلاگ موجود، بالاترین جایگاه را کسب کنید و در یک کلام، بهترین باشید.

ایده کلیدی 1

1برای موفقیت به عنوان یک تولید کننده محتوا، ابتدا مخاطبان، اهداف و استراتژی‌های خود را مشخص کنید

هر تولید کننده محتوایی دوست دارد که بتواند از طریق نوشتن امرار معاش کند. اما برای کسب درآمد، شما به مخاطب نیاز دارید. یعنی قبل از هر چیز باید به این فکر کنید که چطور به مخاطب‌ها دسترسی پیدا کنید. برای این کار لازم است ارزش پیشنهادی و هدف وبلاگ خود را تعریف کنید.

ارزش پیشنهادی یعنی وبلاگ شما دارد به چه کسی کمک می‌کند، در حالی که هدف با این سوال تعریف می شود که چرا اصلا چنین وبلاگی وجود دارد. شاید مثلا بگویید که هدف شما کمک به زنان برای برنامه ‌ریزی وعده‌های غذایی است. این پاسخ، ارزش پیشنهادی و هدف شما است.

اما بیایید همین تعریف را هم محدودتر کنیم. شاید مخاطب شما همه زنان نباشند. شاید مخاطب شما مادرانی باشند که در خانه می‌مانند و می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه غذای سالم با بودجه کم بپزند.

وقتی مشخص کردید که می‌خواهید برای چه کسی بنویسید، وقت آن است که یک سوال دیگر بپرسید: در زندگی مخاطب خود می‌خواهید چه تغییری ایجاد کنید؟ یک راه مفید برای فکر کردن در مورد این سوال، استفاده از مدل Driver of Change یا DOC است.

این مدل راهی برای نمایش وضعیت مخاطبان شما، قبل و بعد از درگیر شدن با یک محتوا نشان می‌دهد. به این فکر کنید که اگر مخاطب از توصیه‌های شما پیروی کند، در حالت ایده آل چه چیزی در زندگی آن‌ها تغییر خواهد کرد؟

در این روش سه عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید: خوانندگان شما چه مشکلی دارند، چه احساسی دارند و به چه فکر می‌کنند؟

مثلا بیایید همین کتاب را بررسی کنیم. قبل از اینکه این کتاب منتشر شود، خوانندگان می‌خواستند برای وبلاگ خود ایده پیدا کنند. آن‌ها احساس می‌کردند که گم شده‌اند و متقاعد شده بودند که وبلاگشان موفق نخواهد بود. اما پس از خواندن این کتاب، فهمیدند چگونه وقت و تلاش خود را متمرکز کرده و نسبت به تولید محتوا، احساسی مثبت داشته باشند.

در مرحله بعد، باید دسته‌هایی را تعریف کنید که به شما کمک ‌کنند طرز فکر و احساس خوانندگان خود را تغییر دهید. شما می‌توانید تا هفت دسته مطلب داشته باشید. مثلا اگر هدف وبلاگ شما کمک به زندگی مالی جوانان است، ممکن است به دسته‌هایی مانند «سرمایه گذاری»، «پس انداز» و «بودجه‌بندی» فکر کنید.

ایده کلیدی 2

2خوانندگان خود را با ارتباط مستقیم یا از طریق جاسوسی بشناسید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3با ایجاد زیرشاخه و تفکر در مورد اهداف، ایده‌هایی جدید پیدا کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4کمک به خوانندگان بهترین راه برای فروش است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با این سه مرحله، تصویر برند خود را ثابت نگه دارید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
1 دیدگاه

یک پاسخ

  1. باید هدف جذاب داشته باشیم و برنامه ای بنویسیم و به آن پایبند باشیم تا برند خود را با لحن خود بسازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
لوگوی اکوتوپیا کامل