جلد کتاب پارتنرشیپ

کتاب پارتنرشیپ

چگونه ارتباطات عمیق ایجاد کنیم و اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم؟

نویسنده:
ژان اولوانگ
(Jean Oelwang)
36 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب پارتنرشیپ (2022) به آن چیزی می‌پردازد که برای ایجاد ارتباطات عمیق در روابط تجاری و شخصی موردنیاز است. این کتاب برگرفته از برخی از افسانه‌ای ‌ترین مشارکت‌های جهان است، از  همکاری جمله جیمی‌ و روزالین کارتر (Jimmy and Rosalynn Carter)، نلسون ماندلا و گراسا ماچل (Nelson Mandela and Graça Machel) و گروهی که لایه‌ی اوزون را نجات دادند. این کتاب، راهنمای شش اصل در ارتباط است که می‌تواند روابط شما را ارتقا بخشد و به شما برای تأثیرگذاری بر جهان کمک کند.

ژان اولوانگ رئیس و مدیرعامل شرکت ویرجین یونیت (Virgin Unite)، بازوی خیریه‌ی گروه ویرجین است. او عضو شورای مشاوره و هیئت‌مدیره‌ی گروه‌‌هایی از جمله RMI، Just Capital و Virgin Unite نیز هست.

خلاصه کتاب پارتنرشیپ

حاوی 7 ایده کلیدی
Partnering
How to Forge the Deep Connections That Make Great Things Happen
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب پارتنرشیپ

ما در یک جامعه‌ی فردگرا زندگی می‌کنیم. جامعه‌ای که ما را تشویق می‌کند برای موفقیت فردی و استقلال تلاش کنیم؛ حتی اگر به معنای به خطر انداختن روابط ما با همکاران و عزیزانمان باشد.

بله، ما دچار بحران تنهایی هستیم و بسیاری از ما روابط معنادار در محل کار یا زندگی شخصی خود ایجاد نمی‌کنیم.

اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، هسته‌ی اصلی زندگی معنادار و موفقیت یک سازمان، مشارکت‌‌های پایدار است. رهبرانی مانند بنیانگذاران Innocent Drinks و گروهی که برای بستن سوراخ لایه‌ی اوزون با هم متحد شدند، به بهترین نسخه از خود تبدیل شد‌ه‌اند و از طریق تقویت روابط خود، تأثیر مثبت خود را به حداکثر رساند‌ه‌اند.

فرقی ندارد که به دنبال ایجاد یک شراکت تجاری باشید یا به دنبال عمیق کردن روابط خود با دوستان، خانواده یا شرکای عاطفی خود باشید. شما به جای درستی آمده‌اید و باید کتاب پارتنرشیپ را بخوانید.

در کتاب پارتنرشیپ، شش اصل یافتن، ایجاد و توسعه‌ی ارتباطات عمیق را بر اساس آنچه که ژان اولوانگ در بیش از 60 مصاحبه با شرکای تجاری و زندگی آموخته است، یاد خواهید گرفت.

ایده کلیدی 1

1مسیر رسیدن به یک زندگی معنادار از طریق ایجاد ارتباطات عمیق می‌گذرد

زمانی که ژان ویرجین یونیت، بازوی خیریه‌ی گروه ویرجین را تاسیس کرد، دو دهه موفقیت شغلی را پشت سر گذاشته بود. قبل از آن، او به راه‌اندازی و توسعه‌ی شرکت‌‌های تلفن همراه در سراسر جهان کمک کرده بود. اما بهای موفقیت با هزینه همراه بود. برای این‌که جهانیان او را یک رهبر زن موفق بدانند، روابطش را در تماس‌‌های بین‌راه و وقت گذاشتن‌‌های کوتاه با خانواده‌اش خلاصه کرده بود.

اما یک روز در سال 2006، ژان به همراه دوستش نیکولا الیوت (Nicola Elliot) و رئیسش ریچارد برانسون (Richard Branson)، بنیانگذار گروه ویرجین، در ژو‌هانسبورگ (Johannesburg) در آفریقای جنوبی (South Africa) سوار تاکسی شد و به جلسه‌ای رفت که اساساً طرز فکر او را در مورد روابط تغییر داد.

تاکسی آن‌ها را برای ملاقات با نلسون ماندلا و همسرش، گراسا ماچل، آورده بود تا درباره‌ی نامزد‌های احتمالی اِلْدِرز (سازمانی که ماندلا و ماشل با مشارکت ریچارد و پیتر گابریل، نوازنده، تأسیس کرده بودند) گفت‌وگو کنند. نامزد‌های سازمان جدید، رهبران جهانی بودند که برای رسیدگی به کشمکش‌‌های جهانی با یکدیگر همکاری می‌کردند.

وقتی به‌‌ هاتون (Houghton)، حومه‌ی سرسبز ژو‌هانسبورگ رسیدند، گراسا از نیکولا، ریچارد و ژان استقبال گرمی کرد. بخشندگی و سخاوتش باعث شد بلافاصله حس صمیمیت پیدا کنند.

گراسا وزیر آموزش و پرورش موزامبیک (Mozambique)، مبارز آزادی و مدافع زنان و کودکان در سطح بین‌المللی بود. ماندلا هم در اتاق نشیمن به او ملحق شد، که با لبخند درخشان و قامت بلندش، بلافاصله اتاق را پر از شادی کرد. اما اتاق پر از انرژی دیگری نیز بود: عشقی که گراسا و ماندلا به یکدیگر داشتند.

بیش از یک رابطه‌ی عاشقانه، این یک ارتباط عمیق بود که به هر یک از آن‌ها را برای دستیابی بهتر به اهداف زندگی کمک می‌کرد.

در طول این جلسه، ماندلا داستان‌‌های بی‌شماری را درباره‌ی افرادی مانند کوفی عنان (Kofi Annan)، دبیرکل سابق سازمان ملل، و جیمی‌کارتر (Jimmy Carter)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، (United States) به اشتراک گذاشت.

آن روز بود که ژان متوجه شد ماندلا چهره‌ای است که از طریق روابط خود شناخته شده. ارتباطات عمیقی که رهبران بزرگ با یکدیگر دارند، آن‌ها را قادر می‌سازد هدفی بزرگ‌تر از خودشان ایجاد کنند.

او متوجه شد که به جای فردگرایی افسارگسیخته‌ای که جامعه می‌خواهد ما به آن باور داشته باشیم، معنای زندگی باید از طریق پیوند‌های عمیقی که با دیگران پرورش می‌دهیم، ایجاد شود.

این کشف، نویسنده را در یک کاوش 15 ساله قرار داد. کتاب پارتنرشیپ درباره‌ی آن چیزی است که برای ایجاد ارتباطات عمیق و ابتکارات مشترک برای تأثیرگذاری مثبت بر جهان نیاز داریم.

ایده کلیدی 2

2از طریق ایجاد روابط معنادار، به هدف زندگی خود برسید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3روابط خود را همه‌جانبه کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4شش فضیلت اساسی را در سیستم اخلاقی‌تان قرار دهید.

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با ایجاد سنت‌ها، آیین‌ها و کارهای روزمره لحظات جادویی بیشتری داشته باشید و روابط عمیق ایجاد کنید.

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6با اهمیت دادن به اصطکاک، تعارض را به فرصتی برای یادگیری تبدیل کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7برای ایجاد ارتباطات جمعی، چارچوب طراحی کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه‌ی نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
لوگوی اکوتوپیا کامل