جلد کتاب بازاریابی به زبان ساده

کتاب بازاریابی به زبان ساده

راهنمای گام به گام ساختن داستان برند برای هر کسب و کاری

نویسنده:
دونالد میلر
(Donald Miller)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

بازاریابی به زبان ساده (2020) یک راهنمای مفید برای رشد نام تجاری شما است. این کتاب، راهنمای عملی یک سیستم پنج مرحله ای را برای هدایت موثر مشتریان جدید به کسب و کار شما را آموزش می‌دهد.

دونالد میلر مدیر عامل کسب و کار به زبان ساده (Business Made Simple)، میزبان پادکست موفقی به همین نام و نویسنده عناوین پرفروشی مانند کسب و کار به زبان ساده و ساختن یک داستان برند (Building a StoryBrand) است.

خلاصه کتاب بازاریابی به زبان ساده

حاوی 6 ایده کلیدی
Marketing Made Simple
Step-by-Step StoryBrand Guide for Any Business
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب بازاریابی به زبان ساده

هر سه ماه یک بار، شرکت شما رکوردهای بسیار خوبی از فروش را به ارمغان می‌آورد و این عالی است! اما، فقط تصور کنید، علاوه بر آن فروش‌‌هایی که انجام می‌دهید، دنیای کاملی از مشتریان بالقوه هم وجود دارد که می‌توانستید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، اما نتوانستید.

اساسا، همیشه جا برای رشد وجود دارد که این خلاصه کتاب می‌تواند به شما نشان دهند که چگونه این کار را انجام دهید.

این کتاب یک طرح پنج قسمتی برای افزایش فروش ارائه می‌دهد و مراحل خاصی را توصیف می‌کند که باعث جذب و حفظ مشتریان جدید می‌شود. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک قیف فروش روان و کارآمد ایجاد کنید که مشتریان جدید را جذب کند، با نیاز‌های آن‌ها درگیر شود و سپس دوباره و دوباره از شما خرید کند.

اگر از استراتژی‌‌های ارائه شده در این کتاب استفاده کنید، کسب و کارتان در نهایت به پتانسیل واقعی خود دست خواهد یافت.

ایده کلیدی 1

1بازاریابی از طریق کنجکاوی و روشنگری، مشتریان جدیدی ایجاد می‌کند

تصور کنید شما یک محصول جدید درخشان خلق کرده‌اید. مثلا شاید کتاب فوق العاده‌ای نوشته باشید که پر از اکشن، ماجراجویی و بینش است. یا مثلا شاید یک سیستم استریوی نوآورانه ساخته‌ باشید که صدایی بکر را که علاقه مندان به صدا می‌خواهند ارائه کند. یا شاید شما صرفا یک شیرینی صبحانه عالی را درست کرده باشید.

اکنون، شما این محصول شگفت انگیز را دارید، بنابراین انتظار دارید مشتریان باید جلوی دفتر شما صف بکشند، درست است؟ کاش به همین راحتی بود! حقیقت این است، حتی اگر شما یک محصول عالی داشته باشید، اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، آن را نمی‌خرد و اینجاست که بازاریابی وارد می‌شود.

هنر بازاریابی در مورد وصل کردن مردم به کالا‌ها و خدماتی است که هنوز نمی‌دانند که آن را می‌خواهند.

پیام کلیدی: بازاریابی از طریق کنجکاوی و روشنگری، مشتریان جدیدی ایجاد می‌کند.

اغلب اوقات، مردم بازاریابی را با برندسازی اشتباه می‌گیرند. اما این‌ها دو چیز کاملا متفاوت هستند.

برندسازی احساسات مردم را در مورد شرکت شما شکل می‌دهد، این کار به محصولات شما شخصیتی می‌دهد که بر اساس تصاویر، طراحی و لوگو شماست.

اما بازاریابی فرق دارد. بازاریابی باعث می‌شود مشتریان بفهمند که شرکت یا محصولات شما چه کاری می‌توانند برای آن‌ها انجام دهند.

بازاریابی خوب، فرآیندی است که در سه مرحله انجام می‌شود:

  1. کنجکاوی:
    اولین مورد کنجکاوی است. تنها کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که توجه یک مشتری بالقوه را جلب کنید. بیشتر اوقات، این کار با یک تصمیم چند ثانیه‌ای یا قضاوت فوری انجام می‌شود.
    ممکن است مشتری یک تصویر و تبلیغات پر زرق و برقی از محصول شما ببیند، یا صرفا از یک دوست بشنود که شرکت و محصول و خدمات شما وجود دارد. در این صورت کنجکاو می‌شود که بیشتر بداند.
  2. روشنگری:
    در این مرحله، کمپین بازاریابی شما جزئیات را رو می‌کند. شما توضیح می‌دهید که محصولتان چه مشکلاتی را حل می‌کند یا خدمات شما چه راه حلی ارائه می‌دهد.
    به عبارت دیگر، چگونه زندگی مشتری پس از خرید تغییر خواهد کرد.
    این کار می‌تواند شامل یک ارائه یا یک خلاصه پر زرق و برق از آن محصول هیجان انگیز باشد.
    البته می‌تواند جزییات بیشتری داشته باشد: شاید توضیحی فنی در مورد اینکه چرا استریو شما صدایی عالی ارائه می‌دهد.
  3. ارتباط:
    این مرحله بسیار مهمی‌ است که در آن، از مشتری می‌خواهید خرید کند. در این مرحله، ایجاد ارتباط مستقیم با مشتری اغلب برای فروش ضروری است.
    به عنوان مثال، قرار دادن دکمه بزرگ «اکنون خرید کنید» در وب سایت شما یک راه ساده برای یادآوری به بازدیدکنندگان برای بستن معامله است.

البته گفتن همه این‌ها راحت تر از انجام دادن آن است. اما راهی برای ساده کردن فرآیند وجود دارد.

در ادامه به این طرح پنج قسمتی خواهیم پرداخت.

ایده کلیدی 2

2کسب و کار خود را با یک طرح کوتاه و شیرین یک خطی بفروشید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3وبسایتی ایجاد کنید که نیاز‌های مشتری را برآورده کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4فهرستی از مشتریان بالقوه ایجاد کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با یک کمپین ایمیل دو سطحی، یک رابطه قوی با مشتری ایجاد کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6طی شش مرحله، کمپین بازاریابی خود را عملیاتی کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

حتی درخشان ترین محصولات و خدمات نیز بدون یک کمپین بازاریابی مناسب به فروش نخواهند رسید. یک کمپین بازاریابی کارآمد، مصرف کنندگان بالقوه را با کسب و کارهای شما آشنا کرده و آن‌ها را به سمت خرید هدایت می کند.

با ایجاد یک خط عالی و طراحی یک وب سایت ساده شروع کنید، سپس با استفاده از یک کمپین تولید کننده سرنخ و ایمیل با مشتریان رابطه برقرار کنید. کل طرح را در شش جلسه عملی کنید.

 

توصیه عملی: وب سایت خود را طوری طراحی کنید که برای یک غارنشین هم کاربردی باشد.

یک وب سایت خوب باید آنقدر ساده باشد که حتی یک انسان غارنشین نیز بتواند با آن کار کند. به صفحه وبسایت خود نگاه کنید و این را از خود بپرسید.

اگر غارنشینی به سایت شما نگاه کند، متوجه می‌شود که این شرکت چه چیزی ارائه می‌دهد؟ آیا او می‌تواند ببیند که چگونه زندگی او را بهتر می کند؟ و آیا او می داند که برای خرید محصول چه کاری باید انجام دهد؟

اگر نئاندرتال خیالی شما «بله» را زمزمه کرد، تبریک می گویم، شما امتحان را پس داده‌اید!

نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر دن آریلی و جف کریسلر
اثر Ann Handley & C.C. Chapman
لوگوی اکوتوپیا کامل