بازاریابی به زبان ساده (2020) یک راهنمای مفید برای رشد نام تجاری شما است. این کتاب، راهنمای عملی یک سیستم پنج مرحله ای را برای هدایت موثر مشتریان جدید به کسب و کار شما را آموزش میدهد.
دونالد میلر مدیر عامل کسب و کار به زبان ساده (Business Made Simple)، میزبان پادکست موفقی به همین نام و نویسنده عناوین پرفروشی مانند کسب و کار به زبان ساده و ساختن یک داستان برند (Building a StoryBrand) است.
هر سه ماه یک بار، شرکت شما رکوردهای بسیار خوبی از فروش را به ارمغان میآورد و این عالی است! اما، فقط تصور کنید، علاوه بر آن فروشهایی که انجام میدهید، دنیای کاملی از مشتریان بالقوه هم وجود دارد که میتوانستید به آنها دسترسی پیدا کنید، اما نتوانستید.
اساسا، همیشه جا برای رشد وجود دارد که این خلاصه کتاب میتواند به شما نشان دهند که چگونه این کار را انجام دهید.
این کتاب یک طرح پنج قسمتی برای افزایش فروش ارائه میدهد و مراحل خاصی را توصیف میکند که باعث جذب و حفظ مشتریان جدید میشود. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک قیف فروش روان و کارآمد ایجاد کنید که مشتریان جدید را جذب کند، با نیازهای آنها درگیر شود و سپس دوباره و دوباره از شما خرید کند.
اگر از استراتژیهای ارائه شده در این کتاب استفاده کنید، کسب و کارتان در نهایت به پتانسیل واقعی خود دست خواهد یافت.
تصور کنید شما یک محصول جدید درخشان خلق کردهاید. مثلا شاید کتاب فوق العادهای نوشته باشید که پر از اکشن، ماجراجویی و بینش است. یا مثلا شاید یک سیستم استریوی نوآورانه ساخته باشید که صدایی بکر را که علاقه مندان به صدا میخواهند ارائه کند. یا شاید شما صرفا یک شیرینی صبحانه عالی را درست کرده باشید.
اکنون، شما این محصول شگفت انگیز را دارید، بنابراین انتظار دارید مشتریان باید جلوی دفتر شما صف بکشند، درست است؟ کاش به همین راحتی بود! حقیقت این است، حتی اگر شما یک محصول عالی داشته باشید، اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد، آن را نمیخرد و اینجاست که بازاریابی وارد میشود.
هنر بازاریابی در مورد وصل کردن مردم به کالاها و خدماتی است که هنوز نمیدانند که آن را میخواهند.
پیام کلیدی: بازاریابی از طریق کنجکاوی و روشنگری، مشتریان جدیدی ایجاد میکند.
اغلب اوقات، مردم بازاریابی را با برندسازی اشتباه میگیرند. اما اینها دو چیز کاملا متفاوت هستند.
برندسازی احساسات مردم را در مورد شرکت شما شکل میدهد، این کار به محصولات شما شخصیتی میدهد که بر اساس تصاویر، طراحی و لوگو شماست.
اما بازاریابی فرق دارد. بازاریابی باعث میشود مشتریان بفهمند که شرکت یا محصولات شما چه کاری میتوانند برای آنها انجام دهند.
بازاریابی خوب، فرآیندی است که در سه مرحله انجام میشود:
البته گفتن همه اینها راحت تر از انجام دادن آن است. اما راهی برای ساده کردن فرآیند وجود دارد.
در ادامه به این طرح پنج قسمتی خواهیم پرداخت.