جلد کتاب محکم در آغوشم بگیر

کتاب محکم در آغوشم بگیر

راهنمای ایجاد رابطه عاطفی موفق

نویسنده:
سو جانسون
(Sue Johnson)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

کتاب «محکم در آغوشم بگیر» بر یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی تمرکز دارد: ایجاد و حفظ یک رابطه عاطفی بر اساس رویکرد EFT (زوج درمانی متمرکز بر هیجان). نویسنده معتقد است که کیفیت روابط با لحظات عاطفی کلیدی، چه مثبت و چه منفی تعریف می‌شود. در این چکیده یاد می‌گیرید که چگونه رابطه‌ سالمی با شریک زندگی خود شکل دهید و پیوند عاطفی عمیق‌تری با او داشته باشید.

دکتر سو جانسون روانشناس بالینی و در اتاوا، کانادا و کالیفرنیا مشغول تدریس است. او مرکز بین المللی درمان متمرکز بر هیجان را در اتاوا تأسیس کرد و جوایز متعددی را دریافت کرد.

خلاصه کتاب محکم در آغوشم بگیر

حاوی 7 ایده کلیدی
Hold Me Tight
Your Guide to the Most Successful Approach to Building Loving Relationships
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب محکم در آغوشم بگیر

با خواندن این کتاب راه‌های جدیدی برای بهبود رابطه خود کشف خواهید کرد.

قطعا روابط همیشه آرام و شاد نیستند و هر رابطه‌ای گاهی اوقات زمان‌های سختی را تجربه می‌کند اما باید بدانیم که اگر این زمان‌های بد ادامه دار و فراگیر شوند، ممکن است آسیب‌های سختی به همراه داشته باشد که نیاز به اصلاح وضعیت دارد.

چگونه می‌توان روابط را اصلاح کرد؟ نویسنده معتقد است که بسیاری از زوجین در پاسخ به مسائل مختلف الگوی یکسانی دارند. نویسنده در این کتاب با استفاده از رویکرد EFT (زوج درمانی متمرکز بر عاطفه)، به شما نشان می‌دهد که بسیاری از مسائل رایج در زوج‌ها را می‌توان با یافتن این الگوها برطرف کرد. با یافتن این الگوها، زوج‌ها می‌توانند نحوه عملکرد خود را در این لحظات کلیدی تغییر دهند و روابط قوی‌تر و طولانی‌تری ایجاد کنند.

ایده کلیدی 1

1بی ثباتی در رابطه باعث ایجاد ترس و اضطراب غیرقابل کنترلی می‌شود

آیا تا به حال با شریک زندگی خود بر سر موضوعی بسیار بیهوده مشاجره کرده‌اید؟ مثلا به خاطر چند تار مویی که در فاضلاب ریخته یا چند ظرف کثیفی که از دیشب در سینک مانده است. اغلب زوجین بر سر مسائل بسیار بی‌اهمیت مشاجره می‌کنند، اما چرا؟!

معمولا زمانی که زوجین احساس کنند که رابطه آن‌ها ضعیف شده است، ناخودآگاه دچار اضطراب می‌شوند و می‌ترسند که رابطه‌شان از این هم سردتر شود. اما اغلب هر دو طرف نمی‌توانند به صورت منطقی با این موضوع برخورد کنند و بیش از حد واکنش نشان می‌دهند و در نهایت رابطه‌شان به مشاجره‌های بی انتها تبدیل می‌شود.

البته باید بدانیم که این احساس ترس و وحشت کاملا طبیعی است زیرا به هر حال شریک عاطفی شما کسی بوده که همواره شما را از لحاظ عاطفی ساپورت کرده، در واقع او پناه عاطفی شما در این دنیا بوده است. پس منطقی است که با سرد شدن رابطه احساس ترس و وحشت کنید. به همین دلیل است که بسیاری از انسان‌ها پس از جدایی، بحران‌های عاطفی سنگینی را تجربه می‌کنند؛ دقیقا همان چیزی که زوج‌ها از آن می‌ترسند.

بنابراین زمانی که زوج‌ها بر سر پیش پا افتاده‌ترین جزئیات خانه داری با هم دعوا می‌کنند، در حقیقت اضطراب دارند و از سرد شدن رابطه خود می‌ترسند. اما معمولا افراد به روش‌های مختلفی با این اضطراب برخورد می‌کنند. مشکل این است که گاهی اوقات واکنش افراد، آن‌ها را به راهی اشتباه سوق می‌دهد و فقط مشکلات رابطه آن‌ها را بیشتر می‌کند.

مثلا خانمی را تصور کنید که برای کاهش اضطراب ناشی از سرد شدن رابطه خود به کار کردن پناه می‌برد. خود را غرق کار می‌کند تا از ترس جدایی فرار کند. در حقیقت او با پناه بردن فیزیکی و عاطفی به کارش، از خود در برابر آسیب بعد از فروپاشی رابطه‌ش محافظت می‌کند.

در این میان همسرش عکس العملی کاملا متفاوت نسبت به این موضوع دارد. او برای کاهش اضطرابش به طرز باورنکردنی به همسرش می‌چسبد تا به خود اطمینان دهد که هنوز دوست داشتنی است.

بنابراین هر کدام از این زوجین واکنش کاملا متفاوتی نسبت به اضطراب خود دارند. اما همین واکنش‌های متضاد باعث سیر نزولی رابطه آن‌ها می‌شود زیرا هر یک از طرفین بدون توجه به طرف مقابل با تمام قدرت در مسیر متفاوتی حرکت می‌کنند.

ایده کلیدی 2

2با شناخت الگوی سرزنش یکدیگر، روابط خود را بهبود ببخشید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3همه ما نقاط حساسی داریم که باعث دعوا می‌شود. آسیب پذیری عاطفی تنها راه حل است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4وقتی چالش‌های زندگی باعث قطع روابط زوجین می‌شود، مهم است که بفهمیم چرا رابطه به خوبی پیش نمی‌رود

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5روابط عاطفی باعث آسیب‌هایی می‌شوند که باید آن را درمان کرد

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6پیوند عاطفی قوی کلید رابطه جنسی خوب است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7جهان ذاتا دردناک است و ما برای مقابله با آن به ارتباطات عاطفی نیاز داریم

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

روابط سالم کلید امنیت عاطفی هستند، اما اغلب روابط به بن بست ختم می‌شوند. راه نجات روابط خود از باتلاق، ایجاد یک گفتگوی سازنده با شریک عاطفی خود است. با توصیه‌های این کتاب می‌توانید روابطی داشته باشید که شما را در برابر رنج‌های دنیا مقاوم سازد.

توصیه عملی: شریک عاطفی خود را در آغوش بگیرید.

برخی از افراد با کمک کردن در کارهای خانه یا پختن یک کیک، عشق خود را به شریک زندگی خود نشان می‌دهند، اما اگر شریک زندگی خود را بغل نکنید، هیچ کدام از این محبت‌ها به چشم نمی‌آیند! ارتباط فیزیکی و پیوند عاطفی کلید یک رابطه سالم است. در آغوش گرفتن روشی عالی برای رسیدن به این هدف است. پس نوازش کن!

نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان
اثر Ann Handley & C.C. Chapman
اثر کیم اسکات
اثر ست گادین
اثر آدام اسمیت
لوگوی اکوتوپیا کامل