جلد کتاب نوآفرینی

کتاب نوآفرینی

چگونه سنت شکنان، جهان را به حرکت در می‌آورند؟

3 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

در کتاب نوآفرینی (2016)، آدام گرانت بررسی می‌کند که ایده‌های عالی از کجا می‌آیند. آدام گرانت با دیدگاه غیرمرسوم، دستورالعمل‌های جدیدی را ارائه می‌دهد تا بتوانیم نوآوری را در هر جنبه‌ای از زندگی خود ایجاد کنیم. او همچنین نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند خلاقیت خود را افزایش دهد و همچنین روش‌هایی را برای شناسایی ایده‌های مبتکرانه ارائه می‌کند تا آن‌ها را دنبال ‌کنیم.

آدام گرانت، مشاور و سخنران مشهور در حوزه منابع انسانی و مدیریت است. او در شرکت‌های معروفی همچون گوگل، گلدمن ساکس و دیزنی پیکسار فعالیت کرده است. او استاد دانشگاه پنسیلوانیا است و در نیویورک تایمز در موضوعات روانشناسی همکاری کرده است.

خلاصه کتاب نوآفرینی

حاوی 7 ایده کلیدی
Originals
How Non-Conformists Move the World
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب نوآفرینی

به یک نوآفرین تبدیل شوید!

همه ما در مورد ویژگی دست نیافتنی به نام “نوآفرین و پیشتازبودن” شنیده‌ایم. اما معمولا افراد پیشتاز از نظر دیگران عجیب و غریب به نظر می‌رسند. پس آیا پیشتاز بودن بدون عجیب به نظر رسیدن ممکن است؟

این چکیده کتاب، به راه‌هایی می‌پردازد که از طریق آن‌ها می‌توانید بدون اینکه فردی عجیب بنظر برسید، نوآور و پیشتاز باشید. همچنین این کتاب به برخی از انسان‌های واقعی که وضعیت موجود را به چالش کشیده‌اند و نوآوری را در طول تاریخ پیش برده‌اند، اشاره می‌کند.

ایده کلیدی 1

1نوآفرینی، کلید داشتن شغل رضایت¬بخش است

اگر به هر دیکشنری نگاه کنید، به شما می‌گوید که نوآفرینی یعنی ظرفیت داشتن یک شخصیت منحصر به فرد. اما در حقیقت نوآفرینی چیست؟ در دنیای امروزی، نوآفرینان افرادی هستند که نه تنها ایده‌های بدیع را در سر می‌پرورانند و وضعیت موجود را نمی‌پذیرند، بلکه ابتکار عمل را برای ارزیابی دیدگاه منحصربه‌فرد خود به دست می‌گیرند.

مایکل هوسمن (اقتصاددان) در تحقیقات خود دریافت که درصد مشخصی از کارمندان سرویس پس از فروش، به مراتب بیشتر از دیگران در مشاغل خود می‌مانند. او در جستجوی پاسخ به این سوال، یک ارتباط شگفت‌انگیز بین مدت زمانی که یک فرد در شغل خود مانده است و مرورگر وب آن‌ها کشف کرد. عجیب به نظر می‌رسد؟

نتایج نشان داد، کارمندانی که مرورگرهایی غیر از مرورگر اصلی موبایل خود نصب کرده‌اند، نه تنها به احتمال بیشتری در شغل خود می‌مانند ، بلکه به احتمال زیاد، ابتکار عمل بیشتری در مقابله با چالش‌ها و یافتن راه‌حل‌های جدید نیز دارند. در واقع، تمایل به نصب گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس به توانایی‌های حل مسئله گره خورده بود که به نوبه خود به کارمندان اجازه می‌داد به طور متوسط 15 درصد بیشتر در شغل خود بمانند.

اما سایر کارمندانی که صرفا از مرورگرهای داخلی استفاده می‌کردند، کاری که از آن‌ها خواسته شده بود را انجام می‌دادند. آن‌ها استانداردهایی را که به آن‌ها داده شده بود را پذیرفته بودند و پایشان را فراتر از چیزی که از آن‌ها خواسته شده بود، نمی‌گذاشتند بنابراین نمی‌توانستند مشکلات جدید را حل کنند که در نهایت همین موضوع آن‌ها را از شغل خود خسته کرده بود.

اگر می‌خواهید در دنیای کسب و کار زنده بمانید، بهترین توصیه این است که فردی نوآور باشید. خبر خوب این است که هر کسی می‌تواند نوآور باشد. اگرچه ممکن است همه ما نتوانیم شرکت خود را تاسیس کنیم، یک شاهکار موسیقی بسازیم یا مسیر تاریخ را با یک سخنرانی هیجان‌انگیز تغییر دهیم اما همه ما ایده‌های منحصر به‌ فردی برای بهبود کار، جامعه و روابطمان داریم.

اجرا ایده‌های جدید به شجاعت و عزم راسخ نیاز دارد. وقتی می‌خواهید تغییری اتفاق بیفتد عقب نشینی نکنید. اولین قدم برای تبدیل شدن به یک نوآفرین، غلبه بر ترس از شروع و دفاع از ایده‌های خود است. اما چگونه؟ در بخش‌های بعدی متوجه خواهید شد.

ایده کلیدی 2

2وقتی نوبت به تولید ایده‌های عالی می‌رسد، کمیت منجر به کیفیت می‌شود

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3به تعویق انداختن، اگر به صورت استراتژیک باشد، می‌تواند نتایج شگفت آوری به همراه داشته باشد

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4اعتراف به نقاط ضعف خود، حمایت بیشتری را به خود جلب می‌کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5ایده‌های جدید را با صحبت مکرر درباره آن‌ها و یافتن نقاط مشترک با ایده‌های قبلی آشنا کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6بهترین دوست شما کسی است که دوست دارد به شما ثابت کند اشتباه می‌کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7یاد بگیرید که ایده‌های خود را پنهان کنید تا حامیان خود را به دست آورید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

پتانسیل خلاقیت خود را با توسعه ایده‌های زیاد و به اشتراک گذاشتن بهترین آن‌ها با دیگران افزایش دهید. برای تقویت بیشتر خلاقیت خود، خود را با متفکران منتقد احاطه کنید و به آن‌ها احساس راحتی دهید تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند. یاد بگیرید که ایده اصلی خود را برای دریافت حمایت دیگران، در دسترس و جذاب جلوه دهید. این راهکارها باعث می‌شود تا ایده‌های منحصر به فرد خود را به راه حل‌های واقعی تبدیل کنید.

کتاب‌های دیگر از آدام گرنت
3 کتاب
اثر آدام گرانت
اثر آدام گرنت
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر یووال نوح هراری
اثر ژان اولوانگ
اثر پاول بلوم
اثر آدام گرانت
لوگوی اکوتوپیا کامل