کاور کالکشن ۶ کتاب برای افزایش تمرکز

۶ کتاب برای افزایش تمرکز

در دنیای امروز توجه و تمرکز واحد پول جدیدی شده است. پس مطالعه را شروع کنید تا پول‌هایتان را هدر ندهید.

در اقتصاد میزان کمیابی یک کالا تعیین‌کننده ارزش آن است. با رشد فضای مجازی، رسانه‌ها افزایش زیادی پیدا کردند و دیگر اطلاعات ویژگی کمیابی خود را از دست داده‌است. حتی در بسیاری از موارد مردم دچار سرریز اطلاعاتی نیز شده‌اند. اینجا جایی بود که مفهوم “اقتصاد توجه” پدید آمد.

مفهوم اقتصاد توجه اولین بار توسط هربرت سایمون مطرح شد. سایمون معتقد بود ثروت اطلاعات، فقر ایجاد می‌کند. چرا که در حال حاضر، محدودیتی برای تولید اطلاعات وجود ندارد اما از آن جایی که اطلاعات، توجه انسان را مصرف می‌کنند و میزان توجه هم محدود است، زیاد بودن اطلاعات باعث می‌شود افراد با کمبود توجه مواجه شوند. درست همین‌ جا این دغدغه پیش می‌آید که انسان‌ها توجه‌شان را در بهترین جای ممکن مصرف کنند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که توجه، کمیاب‌ترین و ارزشمند ترین منبع ذهنی است. پس اگر می‌خواهید شما هم این منبع ارزشمند و کمیاب را به بهینه ترین حالت ممکن مصرف کنید، باید روش‌های افزایش تمرکز را به خوبی یاد بگیرید. در این کالکشن تلاش کردیم نقشه راهی برایتان ارائه دهیم تا بتوانید این مسیر مهم و البته سخت را شروع کنید.

اثر ریچارد کخ
اصل 80/20 به طور کلی به این اشاره می‌کند که نتایج خوب یا بدی که ما از کارهایمان بدست می‌آوریم ننتیجه بخش جزیی از فرآیند انجام کارهایمان است. کتاب قانون 80/20 درباره‌ی همین موضوع است و به این نکته اشاره می‌کند که 80 درصد نتایج تنها با 20 درصد تلاش حاصل می‌شوند. این قانون پیامدهای بسیار مهمی در زندگی دارد؛ زیرا مهم‌ترین عوامل موفقیت را در هر موقعیتی شناسایی می‌کند.
بارها شنیده‌ایم که کار نیکو کردن از پر کردن است و برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنیم و پرمشغله‌تر باشیم. اما این تصور خیلی هم درست نیست. این کتاب زندگی نسل جدید ثروتمندان را توصیف می‌کند؛ افرادی که خود را از شر بردگی کار اداری رها کرده‌اند و یک زندگی شاد را تجربه می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید چنین زندگی‌ای داشته باشید، باید با بهره‌وری بیشتر و منابع درآمد خودکار، شروع کنید.
اثر نیر ایال
یکی از سوالات مهمی که همیشه مطرح می‌شود این است که چرا ما در زندگی روزمره به برخی محصولات خاص اعتیاد پیدا می‌کنیم و این محصولات توجه ما را بیش از حد به خود جلب می‌کنند؟ کتاب قلاب از طریق داستان‌ها و مطالعات علمی، به همین موضوع می‌پردازد و نکاتی را یاد می‌دهد که بتوانیم در کسب و کارمان محصولات و خدماتی که داریم را اعتیادآور کنیم (البته با رعایت کامل مسائل اخلاقی).
اثر نیر ایال
بسیاری از افراد معتقدند فناوری در دوران معاصر عامل اصلی حواس‌پرتی‌های ما است. اما این کتاب ادعا می‌کند که هرچند تلفن‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها ممکن است مانع کار معنادار شوند؛ اما دلیل اصلی این مشکل نیستند. این کتاب، یک چارچوب چهار قسمتی قابل‌ اجرا ارائه می‌دهد که علت واقعی حواس‌پرتی را روشن می‌کند و به شما می‌آموزد چه کارهایی را برای غلبه بر حواس‌پرتی انجام دهید.
اثر کال نیوپورت
همه ما روزانه بیش از 8 ساعت درگیر کار کردن هستیم. اما نکته اینجاست که آیا واقعا همه این زمان در حال انجام کارهای مفید هستیم یا اینکه اتلاف وقت بیش از اندازه داریم؟ کتاب کار عمیق به این موضوع می‌پردازد که چگونه فناوری‌های نوین باعث شده تمرکز و قدرت عمیق شدن در کارها از بین برود. این کتاب به ما می‌گوید که چگونه باید با این موقعیت مقابله کنیم.
اثر یوهان هری
نویسنده‌، این کتاب را با طرح یک مشکل رایج شروع می‌کند که خودش هم تجربه کرده است: کاهش میزان توجه و تمرکز. او در طول سه سال، تلاش کرد تا دلایل اصلی این مشکل را شناسایی کند. او بعد از تحقیقاتش متوجه یک بحران جمعی شد که کل جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است. او دلایل زیادی، از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا تعریف نادرست از بهره‌وری را مقصر ربوده شدن تمرکز ما می‌داند و در این کتاب به راه‌های پس گرفتن این تمرکز می‌پردازد.
لوگوی اکوتوپیا کامل