جلد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

بازنگری و به‌روزرسانی داستان‌هایی برای قرن بیست‌ویکم

نویسنده:
جورج سموئل کلاسون
(George S. Clason)
8 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل روایتگر داستان‌هایی در مورد هوش مالی است که در بابل باستان رخ می‌داد. در این خلاصه کتاب، این داستان‌ها، به توصیه‌هایی امروزی تبدیل می‌شوند. داستان‌هایی که می‌توانند به شما در کسب ثروت کمک کنند.

جورج سموئل کلاسون، تاجر و نویسنده برجسته آمریکایی بود. او بیشتر به خاطر نوشتن داستان‌هایی درباره موفقیت مالی در بابل باستان مشهور است و بهترین بخش‌های این داستان‌ها را در کتاب ثروتمندترین مرد بابل جمع‌آوری کرده است.

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

حاوی 8 ایده کلیدی
The Richest Man in Babylon
Now Revised and Updated for the 21st Century
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب ثروتمندترین مرد بابل

یاد بگیرید که چطور خوش‌شانس شوید.

روزی روزگاری در بابل باستان مرد ثروتمندی به نام آرکاد وجود داشت. در واقع، او ثروتمندترین مرد آن سرزمین بود. دو نفر از دوستان دوران کودکی‌اش‌ پیش او آمدند تا از او بپرسند که چگونه ثروتمند شده در حالی که آن‌ها بسیار سخت کار کرده‌اند اما به سختی می‌توانند شکم بچه‌های خود را سیر کنند.آرکاد لبخند زد و به آن‌ها گفت زمانی که به عنوان یک کاتب کار می‌کرد، یک بار یک مرد ثروتمند، راز ثروت را به او گفت. راز ثروت این بود: «بخشی از آنچه را که به دست می‌آورید، باید نگه دارید.» به زبان ساده، نباید تمام درآمد خود را خرج کنید، بلکه باید آن را سرمایه‌گذاری کنید.

این کاری بود که آرکاد برای شروع انجام داده بود: او به اندازه کافی پول پس‌انداز کرد و پولش را به یک اسلحه‌ساز قرض داد، اسلحه‌ساز پول و سودش را پرداخت کرد و در نتیجه ثروت آرکاد افزایش یافت.

ثروتمندترین مرد بابل شامل داستان‌هایی مثل این است و در این خلاصه‌ کتاب، توصیه‌هایی را خواهید یافت که می‌توان آن‌ها را در زندگی مدرن به کار بست.

این کتاب در مورد اینکه چرا نباید به یک چوب‌بر پول قرض دهید، مگر اینکه پول را برای یک تجارت قطع درخت لازم داشته باشد، حرف می‌زنیم. سرانجام، خواهید فهمید که چرا خوش‌شانسی فقط به معنای سخت‌کوشی است.

ایده کلیدی 1

1راز ساختن ثروت، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری هوشمندانه است

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا برخی افراد در کسب ثروت بهتر از دیگران هستند؟ آیا به این دلیل است که آن‌ها صرفه‌جو هستند و هر ریال از پولشان را که پس‌انداز می‌کنند، در حالی که دیگران آنچه را که به دست می‌آورند، برای انواع و اقسام چیزهای بی‌ارزش هدر می‌دهند؟

در واقع، راز ثروتمند شدن در جایی بین این دو رفتار افراطی است: برای ثروتمند شدن نباید فقط پول جمع کنید، بلکه باید بدانید که چگونه از آن به خوبی استفاده کنید. البته اولین کاری که باید انجام دهید پس‌انداز کردن پول است.

بدیهی است که این کار به این معنی است که شما نمی‌توانید تمام آنچه را که به دست می‌آورید خرج کنید و بنابراین باید در سطحی پایین‌تر از توانایی مالی خود زندگی کنید. شاید بتوانید، به عنوان مثال، هزینه‌های کوچک زندگی خود را کاهش دهید، مانند تعطیلات آخر هفته در پاریس، یا کاغذ توالت لوکسی که می‌خرید، گاهی وسایل معمولی هم به همان اندازه خوب هستند!

اما پس‌انداز کردن پول به این روش برای ثروتمند شدن کافی نیست. شما همچنین باید به دنبال فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری باشید. زیرا پول در کمد شما افزایش نمی‌یابد. حتی قرار دادن آن در بانک بهره کمی خواهد داشت. در عوض، شما باید پس‌انداز خود را در چیزی سرمایه‌گذاری کنید که ثروت بیشتری ایجاد کند، چیزهایی مثل سهام، اوراق قرضه دولتی یا تأمین مالی استارت‌آپ‌ها. اگر این کار را درست انجام دهید، پس‌انداز شما بدون هیچ تلاش اضافی، افزایش می‌یابد.

هر زمان که سرمایه‌گذاری می‌کنید، به صورت هوشمندانه این کار را انجام دهید: پس‌انداز خود را به افرادی بسپارید که می‌دانند چگونه از آن‌ استفاده کنند. به عنوان مثال اگر یک چوب‌بر می‌گوید قصد دارد تجارت الماس کند، نباید پول خود را به او قرض بدهید. فقط زمانی مجاز به قرض دادن هستید که آن شخص بخواهد کار تخصصی خود(یعنی چوب‌بری) را توسعه دهد. از سوی دیگر، دادن پول خود به یک صندوق پوشش ریسک برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه، می‌تواند منطقی باشد. آن‌ها احتمالاً بازار را بهتر از شما می‌شناسند.

ایده کلیدی 2

2راز موفقیت مالی اعتراف به کمبود دانش است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3شما فقط می‌توانید با یادگیری از طریق آزمون و خطا به آرامی ثروت جمع کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4فقط برای پولی که برای خرید چیزهایی ضروری لازم دارید کار نکنید، سرمایه‌گذاری‌ بلندمدت انجام دهید تا پول شما برایتان کار کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5سرمایه‌گذاری‌هایی که با بهره بازپرداخت می‌شوند، می‌توانند بسیار سودآور باشند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6فرصت‌ها منبعی بی‌پایان از خوش‌شانسی هستند که بر خلاف رخدادهای تصادفی ممکن است بارها پیش بیایند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7سخت کار کنید، فرصت‌ها را تشخیص دهید و قدر آن‌ها را بدانید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8در مورد هزینه‌های خود تصمیمات عقلانی بگیرید و خود را بدهکار نکنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر تونی فدال
اثر شان الیس و مورگان
اثر آدام گرنت
اثر Ann Handley & C.C. Chapman
لوگوی اکوتوپیا کامل