جلد کتاب قوانین ثروت

کتاب قوانین ثروت

روانشناسی و راز موفقیت در سرمایه‌گذاری

نویسنده:
دنیل کراسبی
(Daniel Crosby)
1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

کتاب قوانین ثروت (2016) راهنمای خوبی است برای درک این موضوع که چگونه رفتارهای غیرمنطقی ما می‌تواند مانعی برای تصمیم گیری و سرمایه گذاری منطقی باشد. دنیل کراسبی با استفاده از دانش روان‌شناسی و مالی رفتاری، در مورد ضعف‌های کلیدی انسانی، مانند تخمین بیش از حد توانایی‌ها و وحشت‌زده شدن در مواجهه با خطر صحبت می‌کند. او سپس استراتژی‌های مؤثری را ارائه می‌کند که می‌توانیم برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار بهتر به کار ببندیم.

دانیل کراسبی، دکترای روانشناسی از دانشگاه بریگهام یانگ و فعال بازارهای مالی است. او روی این موضوع که چگونه رفتار و احساسات افراد بر تصمیمات سرمایه گذاری آن‌ها تأثیر می گذارد، کار می‌کند. او نویسنده کتاب‌هایی پر فروش هم هست، مثل کتاب: سرمایه گذاری رفتاری. او همچنین بنیان‌گذار شرکت سرمایه گذاری Nocturne Capital است.

خلاصه کتاب قوانین ثروت

حاوی 8 ایده کلیدی
The Laws of Wealth
Psychology and the secret to investing success
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب قوانین ثروت

با پذیرش ضعف‌های خود به یک سرمایه گذار قدرتمند تبدیل شوید.

وقتی در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنید، همیشه ریسک‌ها را در مقابل بازدهی انتظاری بررسی می‌کنید. اما اگر یک مشکل خطرناک وجود داشته باشد که شما از وجود آن بی خبر باشید، چطور؟ سرمایه گذاران عادت دارند در مورد ریسک‌های سیستماتیک بازار، مثل سقوط بازار سهام یا ریسک‌های غیرسیستماتیک مثل بدهی یک شرکت خاص، محتاط باشند. اما باید بدانید یکی از بزرگترین خطرات سرمایه گذاری در بازار، سهام یک شرکت نیست، بلکه مشکل خود ما هستیم.

ریسک رفتاری و ضعف‌های روانی سرمایه‌گذاران یکی از عوامل کلیدی است که هنگام سرمایه گذاری باید با آن مقابله کرد. چه بخواهیم چه نخواهیم ما موجوداتی غیرمنطقی هستیم. ما تحت تأثیر اخبار قرار می‌گیریم و می‌توانیم وحشت زده یا بیش از حد احساساتی شویم. در حالی که ممکن است خودمان را منطقی و زیرک بدانیم، تبلیغات می‌تواند ما را فریب دهد.
این حرف ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما ناامید نشوید! در این کتاب، با شناسایی مشکلات احتمالی، با خطاپذیری خود مقابله می‌کنیم. همچنین استراتژی‌هایی عملی برای تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری هوشمندانه را بررسی خواهیم کرد.

ایده کلیدی 1

1ما توانایی های خود را در زندگی و سرمایه گذاری، دست بالا می‌گیریم

از بچگی به ما گفته‌اند که باید مثبت فکر کنیم و به خود و مهارت‌هایمان اعتماد داشته باشیم. اما اگر این اعتماد به نفس به ما آسیب بزند چه؟ در یک مطالعه، از دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکایی در مورد اینکه مهارت‌های ریاضی خود را در مقایسه با دانش‌آموزان در سایر نقاط جهان چطور ارزیابی می‌کنند، سوال شد. اکثر بچه‌ها تصور می‌کردند که آن‌ها جز بهترین‌های جهان هستند. اما حقیقت این است که دانش آموزان آمریکایی در ریاضیات در سطحی متوسط قرار دارند. این نمونه‌ای است از اعتماد به نفس بیش ‌از حد. یعنی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که بهتر از دیگران هستند.

در همین راستا، تام پیترز و رابرت واترمن مطالعه‌ای را انجام دادند که در آن از کارکنان خواستند خود را با هم مقایسه و بر اساس ویژگی‌هایی مانند مهارت‌های فردی و ارتباطی ارزیابی کنند. صد در صد از پاسخ دهندگان فکر می‌کردند که در تعامل با افراد دیگر بهتر از حد متوسط هستند. 94 درصد معتقد بودند که مهارت ورزشی آن‌ها از همسالانشان بیشتر است!

البته آن‌ها همگی استاد مذاکره و همزمان مربی بدنسازی نبودند. بدیهی است که بیشتر آن‌ها خود را بالاتر از واقعیت ارزیابی می‌کردند. اما کمی اعتماد به نفس بالا چه آسیبی می‌تواند داشته باشد؟ آیا داشتن اعتماد به نفس بالا بهتر از افسردگی و اضطراب نیست؟

در سرمایه گذاری، داشتن تخمین نادرست از توانایی‌های شما می‌تواند خطرناک باشد. اگر باور دارید که توانایی‌های بالایی دارید، احتمالاً هر معامله سودآور در بازار سهام را مدیون استعداد منحصربه‌فرد خود می‌دانید. با این حال، شما بر این باور خواهید بود که ضررهای شما، اتفاقی و خارج از کنترل شما هستند. به این ویژگی خطای انتساب بنیادی هم می‌گویند. این خطا بیان می‌کند که ما هرگز نمی‌توانیم اعمال خود را به درستی قضاوت کنیم. این خطا باعث می‌شود که نتوانیم از اشتباهات خود درس بگیریم.

شاید فکر کنید که قوانین بازار سهام در مورد شما صدق نمی‌کند. این تفکر می تواند شما را به سمت نادیده گرفتن ریسک‌ها و تصمیم گیری‌های پرخطر سوق دهد چون به غریزه خود خیلی اطمینان دارید. همچنین ممکن است کمتر به دنبال کمک یک مشاور قابل اعتماد باشید.

فروتنی در مورد توانایی های فردی خود و قدرت شناسایی و درس گرفتن از اشتباهات، کلید تبدیل شدن به یک سرمایه گذار خوب است.

ایده کلیدی 2

2احساسات ما می‌توانند بر تصمیم‌گیری‌های ما تاثیر بگذارند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3گرفتن یک مشاور، بهترین تصمیم سرمایه‌گذاری ممکن است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4از سرمایه‌گذاری نترسید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5با ارزیابی کارهایی که مدیریت یک شرکت انجام می‌دهد، نه حرف‌هایی که می‌گوید، شرکت‌های بد را شناسایی کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6قیمت سهم، معیار مناسبی برای خریدنیست، هنگام سرمایه گذاری به ارزش سهم نگاه کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7مراقب باشید که گول روش‌های سرمایه گذاری جدید و عجیب را نخورید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 8

8ما باید پول خود را بر اساس اهداف شخصی خود سرمایه گذاری کنیم نه با قوانین دیگران

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
لوگوی اکوتوپیا کامل