کتاب بهترین تو یک راهنمای عملی برای حرکت به سوی پیشرفت فردی است. کری نیوهوف، نویسندهی این کتاب با تکیه بر تجربههای خود در مدیریت و رهبری نشان میدهد که چگونه زمان، انرژی و اولویتهای خود را همگام کنید تا بتوانید به اهداف خود برسید، انرژی بیشتری برای اهداف و فعالیتهای خود داشته باشید و هم در محل کار و هم در خانه شروع به پیشرفت کنید.
کری نیوهوف نویسندهی کتابهای پرفروش، مشاور مدیریت و رهبری و همچنین مجری پادکستی است که محتوای آن هر ماه به گوش 1.5 میلیون نفر میرسد. او همچنین کشیش و بنیانگذار سابق یکی از کلیساهای آمریکای شمالی است. در حال حاضر، او با رهبرانی از سراسر جهان همکاری می کند تا به سازمانهایشان در موفقیت کمک کند.
این کتاب یک راهنمای ساده برای غلبه بر فرسودگی شغلی و قدم برداشتن به سوی پیشرفت است.
آیا همیشه احساس میکنید که زمان کافی برای انجام دادن کارهایتان ندارید؟ تمام روز سخت کار میکنید اما کمتر به دست میآورید؟
مشغله یکی از ویژگیهای ذاتی زندگی انسان است؛ اما احتمالاً شما بیشازحد کار میکنید و بیشازحد متعهد هستید. نکته اینجاست: این استرس ناشی از کار و تعهد زیاد باعث آسیب جدی به سلامت جسمیتان میشود. پس وقت آن است که برنامهی زندگی پراسترس خود را بسوزانید و از این زندگی پرشتاب و ناپایدار دست بردارید.
شاید اینطور به نظر نرسد؛ اما حقیقت این است که شما به اندازهی کافی زمان دارید. مقدار زمانی که شما در روز دارید با زمان پربازدهترین و پروداکتیوترین فرد روی زمین یکسان است. سؤال این است که چگونه آن را سپری میکنید؟!
در این کتاب یاد میگیرید که چرا مدیریت زمان بهتنهایی کافی نیست و با تکیه بر تجربهی نویسنده در بهبود فرسودگی شغلی، یاد خواهید گرفت که چگونه سه دارایی اصلی خود یعنی زمان، انرژی و اولویتها را برای جلوگیری از فرسودگی شغلی و شروع یک زندگی ایدئال، هماهنگ کنید.
در این خلاصه کتاب خواهیم دید:
در سال 2006 به نظر میرسید که همه چیز برای کری نیوهوف (Carey Nieuwhof) خیلی خوب پیش میرود. سازمان او، در اواخر سیسالگی کری، بزرگتر از آن چیزی بود که هر کسی انتظار داشت. او با دوست دوران دبیرستانش ازدواج کرده بود و دو پسر سالم داشت.
اما در واقعیت، داستان متفاوت بود. او شغلش را تقریباً غیرقابلتحمل توصیف میکرد و این به سلامت و زندگی خانوادگی او آسیب رسانده بود. او در مارپیچی از استرس فرورفته بود و دلش میخواست که همه چیز را رها کند و روزها را فقط روی یک تخت سپری کند؛ اما میدانست باید راه دیگری باشد. او که نمیخواست از زندگیای که ساخته بود فرار کند، نهایتاً سه عامل کلیدی برای بهبود فرسودگی شغلی پیدا کرد.
او در عین تلاش برای حفظ زندگی پرتکاپویی که داشت، به کارهایی که سایر افراد موفق انجام داده بودند، نگاه کرد. چیزی که او متوجه شد این بود که افراد موفق فقط زمان خود را مدیریت نمیکنند؛ بلکه آنها یک استراتژی قوی برای استفاده از انرژی و اولویتبندی کارهای خود نیز دارند؛ بهطوریکه هر سه اینها برای آنها و در جهت اهدافشان هستند.
او بهمحض اینکه توانست این سه دارایی کلیدی را با هم هماهنگ کند، نهتنها از فرسودگی شغلی نجات پیدا کرد؛ بلکه از نظر جسمی و روحی بهبود یافت.
اولین دارایی کلیدی ما مدیریت زمان است. یکی از دلایلی که شما هرگز زمان کافی ندارید، تمرکز نداشتن بر زمانتان است؛ چون احتمالاً با تمام ساعات روز یکسان رفتار میکنید؛ اما نباید اینطور باشد. زمان شما با حواسپرتی و کارهای کوچک تلف میشود. درواقع زمان میگذرد؛ اما شما هنوز به چیزهای مهم نپرداختهاید.
درحالیکه بیشتر مردم میدانند که باید مدیریت زمان داشته باشند؛ اما تعداد کمی به دومین دارایی کلیدی یعنی انرژی خود توجه میکنند. وقتی نتوانید از سطح انرژی خود بهدرستی استفاده کنید، در نهایت انرژی کمی برای کارهای اصلی باقی میماند و زمان مفید خود را هم هدر میدهید.
سومین و آخرین دارایی کلیدی اولویتها هستند. وقتی به دیگران اجازه میدهید که بهجای شما تصمیم بگیرند و شما را مجبور کنند کاری را انجام دهید که آنها میخواهند، درواقع اولویتهایتان را دیگران ربودهاند. آنها شما را مجبور میکنند بهجای اولویتهای خود روی اولویتهای آنها تمرکز کنید. نکتهی کلیدی این است که نه گفتن را یاد بگیرید و از گفتن آن احساس خوبی داشته باشید.
در این کتاب نحوهی فرار از مارپیچ استرس را بررسی میکنیم و در عوض با همسو کردن زمان، انرژی و اولویتهای خود، در نقطهی مقابل آن یعنی مارپیچ رشد، قرار میگیریم.
یک پاسخ
مناطق سبز و زرد و قرمز زندگی خود را بشناسید