کتاب شاه کلید یک ارائه موفق

روشی خلاقانه برای مذاکره، متقاعد کردن دیگران و بستن قراردهای خوب

نویسنده:
اورن کلاف
(Oren Klaff)
2 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

این کتاب راهی جدید برای یک ارائه موفق پیشنهاد می‌کند و با استفاده از روانشناسی، عصب‌شناسی و داستان‌های شخصی شاه کلید یک ارائه موفق را به دست شما می‌دهد.

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • کسانی که به خاطر شغل خود مدام باید به جلسه بروند.
  • کسانی که در تامین مالی فعالیت می‌کنند.
  • کسانی که می‌خواهند بر اساس روانشناسی و عصب‌شناسی توجه مخاطب را جلب کنند.

اورن کلاف مالک یک شرکت سرمایه گذاری با بیش از 400 میلیون دلار سرمایه است. شرکت او در 13 سال گذشته با نرخ 2 میلیون دلار در سال رشد کرده است. او روش مذاکره ای که منجر به این موفقیت شده است را در این کتاب تشریح می کند. او روش فروش کنونی را ناموفق و التماسی توصیف می کند.

خلاصه کتاب شاه کلید یک ارائه موفق

حاوی 8 ایده کلیدی
pitch anything
an innovative method for presenting, persuading and winning the deal
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه ای بر کتاب شاه کلید یک ارائه موفق

شما باید ارائه خود را با مغز خزنده مخاطب تنظیم کنید.
همه باید یاد بگیرند که چطور ایده‌های خود را به خوبی مطرح کنند. در هر شغلی، از دندانپزشکی گرفته تا سرمایه‌گذاری، بالاخره زمانی می‌رسد که باید کسی را در مورد چیزی متقاعد کنید. متأسفانه، بین آنچه ما می‌خواهیم به مخاطب خود بگوییم و چیزی که آن‌ها برداشت می‌کنند، همیشه یک فاصله وجود دارد. برای درک این فاصله و غلبه بر آن، باید به مراحل تکامل مغز انسان توجه کنیم.
مغز انسان در سه مرحله مجزا تکامل یافته که هر کدام منجر به ایجاد بخشی متمایز در مغز شده است: ابتدا بخش خزنده اولیه، رشد کرد. این قسمت از مغز یک وسیله ساده است که بر بقا تمرکز دارد و می‌تواند احساساتی قوی مانند میل به فرار از دست یک شکارچی را ایجاد کند. سپس، مغز میانی رشد کرد. این قسمت به ما امکان داد موقعیت‌های پیچیده‌تر مانند تعاملات اجتماعی را درک کنیم. سرانجام، نئوکورتکس تکامل پیدا کرد و استدلال و تحلیل را برای ما ممکن کرد.
شما در هنگام ارائه مطلب، از نئوکورتکس خود برای بیان ایده‌هایتان استفاده می‌کنید. متأسفانه، مخاطبان شما این ایده‌ها را با نئوکورتکس خود پردازش نمی‌کنند. بلکه، این مغز بدوی مخاطب است که حرف شما را دریافت می‌کند. آن‌ها هر چیزی را که جدید و هیجان‌انگیز نیست نادیده می گیرند. حتی اگر حرف‌های شما برای مغز خزنده غیرقابل درک به نظر برسد. ممکن است آن‌ها حرف‌های شما را به عنوان یک تهدید فرض کنند. این کار باعث می‌شود که مخاطب میل به فرار از این تهدید را در خود احساس کند.
به همین دلیل است که باید حرف‌های خود را با مغز خزنده او تنظیم کنید. از آنجایی که مغز خزنده ساده است، پیام شما باید واضح، مشخص و متمرکز باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که مغز خزنده پیام شما را مثبت و جدید می‌بیند و تمایل پیدا می‌کند آن را به سطوح بالاتر مغز بفرستد.

ایده کلیدی1

1برای جلب توجه مخاطب خود، باید در او تمایل و تنش ایجاد کنید

تنها چیزی که شما در طول ارائه خود به آن نیاز دارید توجه مخاطب است. برای رسیدن به این هدف، تحقیقات نشان داده که شما باید دو احساس را در مخاطب برانگیزید: تمایل و تنش. تمایل زمانی به وجود می‌آید که به مخاطب خود پاداش می‌دهید، و تنش زمانی ایجاد می‌شود که آن‌ها را می‌ترسانید. یعنی زمانی که به آن‌ها می‌گویید که ممکن است فرصت مهمی را از دست بدهند. در سطح عصبی، این کار به طور موثری مغز مخاطب شما را با دو هورمون پر می‌کند: دوپامین و نوراپینفرین.
دوپامین یک ماده شیمیایی است که با پاداش مرتبط است. یکی از این پاداش‌ها، لذت بردن از درک موضوعی جدید، مثل حل یک معما است. بنابراین، برای افزایش سطح دوپامین در مغز مخاطب خود، باید از طریق یک سورپرایز خوشایند، مفهومی تازه را به او معرفی کنید، چیزی مثل یک نسخه آزمایشی از محصولی غیرمنتظره و سرگرم‌کننده.
از طرف دیگر نوراپینفرین، یک ماده شیمیایی است که مسئولیت هوشیاری را برعهده دارد و باعث ایجاد تنش در مخاطب می‌شود. اگر حرف‌های شما آن‌ها را متقاعد کند که چیزهای زیادی وجود دارد که دارند از دست می‌دهند، مغز آن‌ها پر از نوراپینفرین خواهد شد.
برای ایجاد تنش، باید کمی فشار و بعد از آن کشش ایجاد کنید. این به این معنی است که ابتدا چیزی بگویید که به مخاطب آسیب می‌زند، حرفی مثل: «شاید ما برای هم مناسب نباشیم». در مرحله بعد باید مخاطب را به سمت خود بکشید. با حرفی شبیه به «اما خیلی خوب می‌شود اگر بتوانیم با هم کار کنیم.»
این فشار و کشش، در مخاطب هوشیاری ایجاد می کند، زیرا آن‌ها احساس می کنند ممکن است یک فرصت خوب را از دست بدهند. بسته به موقعیت، ممکن است از جملات فشار و کشش قدرتمندتر استفاده کنید، به خصوص اگر احساس کنید که حواس مخاطب دارد پرت می‌شود.

ایده کلیدی2

2برای کنترل یک جلسه، ابتدا باید چهارچوب فکری را کنترل کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی3

3قرار است با چهارچوب قدرت، چهارچوب زمانی و چهارچوب تحلیل مواجه شوید، بنابراین باید بدانید که چگونه با آن‌ها مقابله کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی4

4برای اینکه هدف به دنبال پذیرش شما باشد از جایزه استفاده کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی5

5برای فعال کردن انگیزه‌ها، چهارچوب‌ها را روی هم قرار دهید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی6

6نیازمند نباشید، کاری کنید که مخاطب شما را دنبال کند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی7

7برای ارائه موثر، باید به وضعیت آلفای موقعیتی دست پیدا کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی8

8صحبت خود را کوتاه و ساده نگه دارید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر ایگناچیو پالاسئوس هورتا
اثر کریستوفر کلارک
اثر آیلت فیش باخ
اثر آنی دوک
لوگوی اکوتوپیا کامل