جلد کتاب تست مامان

کتاب تست مامان

وقتی همه به شما دروغ می‌گویند چگونه باید متوجه شوید که آیا ایده کسب و کار شما خوب است یا خیر؟

نویسنده:
راب فیتز پاتریک
(Rob Fitzpatrick)
4 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

دو نوع مکالمه‌ مهمی که هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار پیش‌رو دارید، گفتگوهایی با مشتریان بالقوه و گفتگوهایی با سرمایه گذاران بالقوه است. کتاب تست مامان (2013) توصیه هایی را در مورد یافتن اطلاعاتی که واقعا از این جلسات به آن نیاز دارید ارائه می‌دهد و اطمینان حاصل می‌کند که کسب‌وکار شما پایه‌های محکمی برای موفقیت دارد.

راب فیتز پاتریک یک کارآفرین در حوزه تکنولوژی و شریک در شرکت Founder Centric است. این شرکت به دانشگاه‌ها، کسب‌وکارها و استارت‌آپ‌های تحت حمایت اتحادیه اروپا کمک می‌کند تا برنامه‌های آموزشی استارت‌آپی بهتری طراحی و اجرا کنند.

خلاصه کتاب تست مامان

حاوی 4 ایده کلیدی
The Mom Test
How to Talk to Customers and Learn If Your Business is a Good Idea When Everyone is Lying to You
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب تست مامان

بگذارید تست مامان تصمیم بگیرد که آیا ایده کسب‌وکار شما موفق است یا نه؟

اگر ایده‌ای عالی برای یک کسب‌وکار جدید دارید، احتمالا می‌خواهید بدانید که دوستان و خانواده، سرمایه‌گذاران بالقوه و مشتریان در مورد آن چه فکری می‌کنند. پس قبل از اینکه بخواهید کسب‌وکار جدیدتان را شروع کنید از آن‌ها می‌پرسید، درست است؟

اما این اشتباه است! دوستان و خانواده شما ممکن است نظر واقعی خود را پنهان کنند زیرا می‌خواهند تشویقتان کنند. سرمایه‌گذاران نیز ممکن است فقط برای اینکه دیگر به صحبت‌های شما گوش ندهند، ادعا کنند که از ایده شما خوششان آمده است. پس چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که ایده کسب‌وکار شما واقعا خوب است وقتی همه اطرافیانتان به شما دروغ می‌گویند؟

اینجاست که تست مامان وارد عمل می‌شود، مجموعه‌ای از قواعد که به شما نشان می‌دهد آیا مردم واقعا فکر می‌کنند ایده شما خوب است یا اینکه مثل مادرتان فقط از شما حمایت می‌کنند و هر کاری که می‌کنید دوست دارند. پس قبل از اینکه پس‌انداز دانشگاه بچه‌هایتان را روی کسب‌وکارتان هدر دهید، مطمئن شوید که نکات این کتاب را با دقت مطالعه می‌کنید.

ایده کلیدی 1

1با پرسیدن سوالات درست، داده‌های مفید درباره ایده خود و بازار مشتریان آن جمع‌آوری کنید

بخش مهمی از مهارت‌های کارآفرینی این است که سوالات درست بپرسید. سوالات خوب کلید توسعه و پیشرفت ایده شما هستند. به جای صحبت کردن درباره ایده خود، شروع به پرسش درباره نیازهای مشتریان خود کنید. از مشتریان بالقوه خود بپرسید که چه مشکلاتی دارند و به دنبال چه نوع راه‌حل‌هایی هستند. ببینید آیا شما در مسیر درستی برای ارائه چیزی هستید که به آن نیاز دارند یا خیر.

تصور کنید بازار هدف شما، مشتریانی است که مشکلی با نرم‌افزار اکسل دارند. اگر آن‌ها بتوانند راه حلی ارزان و موثر برای این مشکل پیدا کنند، وقت و پول خود را برای تولید یک اپلیکیشن جایگزین اکسل هدر ندهید. آن‌ها نیازی به آن نخواهند داشت.

پرسیدن سوالات خوب به شما کمک می‌کند که داده‌های مناسبی جمع‌آوری کنید. داده‌های «خوب» داده‌هایی هستند که به شما می‌گویند مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند و برای چه چیزی حاضرند پول بپردازند.

فرض کنید ایده شما یک اپلیکیشن پولی است که روزانه دستورپخت یک غذا به مادران خانه‌دار ارائه می‌دهد. صرفا پرسیدن اینکه آیا آن‌ها به چنین اپلیکیشنی علاقه دارند، کافی نخواهد بود. در عوض، بپرسید آیا برای پیدا کردن دستورپخت غذاهای جدید دچار مشکل می‌شوند و چگونه به دنبال آن‌ها می‌گردند؟ اگر مشتریان هدف شما بتوانند به راحتی دستورپخت آنلاین غذاها را پیدا کنند، احتمالا برای اپلیکیشن شما پولی پرداخت نخواهند کرد. این همان بازخوردی است که شما نیاز دارید.

از سوی دیگر داده‌های «بد» هم شما را به اشتباه می‌اندازند. وقتی همکاران یا دوستان شما تعریف‌های غیرصادقانه می‌کنند یا به خاطر اینکه نمی‌خواهند بی‌ادب به نظر بیایند، به شما دروغ‌های سفید می‌گویند، این داده‌ها بد هستند. همچنین ممکن است اظهارات مبهمی در مورد سرمایه‌گذاری روی ایده شما در آینده کنند. این وعده‌های پوچ را جدی نگیرید.

ایده کلیدی 2

2به دنبال تعهد از سرمایه‌گذاران باشید، نه تعارف

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3روی یک گروه کوچک از مشتریان هدف تمرکز کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4سعی کنید جلسات راحت و دوستانه‌ای با مشتریان و سرمایه‌گذاران احتمالی برگزار کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر رایان هالیدی
اثر دیپاک مالهترا و مکس بازرمن
اثر گری واینرچاک
اثر نیر ایال
اثر بری نلابوف
لوگوی اکوتوپیا کامل