تصویر ست گادین
Seth Godin

ست گادین

نویسنده

توضیحات درباره ست گادین …

همه کتاب‌های ست گادین

7 کتاب
آخرین باری که کاری را برای اولین بار انجام دادید، کی بود؟
اثر ست گادین

کتاب «با جعبه بازی کن» (2015) به بررسی عمیق اقتصاد متصل امروزی می‌پردازد؛ اقتصادی که در آن ابتکار و نوآوری از سرمایه مالی یا اعتبار مهم‌تر است. اگر می‌خواهید نوآوری را بپذیرید و اولین کسی باشید که با یک ایده‌ جدید ریسک می‌کند، باید بر ترس از شکست خود غلبه کنید و پس از زمین‌ خوردن، دوباره بلند شوید. این کتاب، راهنمایی برای کسانی است که برای عملی کردن ایده‌هایشان به یک محرک نیاز دارند.

تا کجا حاضرید اوج بگیرید؟
اثر ست گادین

کتاب «فریب ایکاروس» (۲۰۱۲) به یکی از اساطیر باستانی یونان اشاره می‌کند، اسطوره‌ای که می‌گوید هدف‌گذاری‌های بلندپروازانه، سرانجام به ناکامی می‌انجامد. شاید ایکاروس بیش از حد به خورشید نزدیک شد، اما ما اغلب فراموش می‌کنیم که به او هشدار داده شده بود که بیش از حد هم در ارتفاع پایین پرواز نکند. چرا این موضوع اهمیت دارد؟ زیرا ما در اقتصادی جدید زندگی می‌کنیم که در آن، حفظ وضعیت موجود دیگر کافی نیست. اقتصاد جدید، جهانی و متصل است و مشاغل به ظاهر «امن» در حال خودکار شدن هستند. کسانی که می‌خواهند در این فضا رشد کنند، باید اهداف بلندپروازانه‌تری داشته باشند. و این به معنای یک چیز مهم است: زندگی و کار به شیوه‌ای خلاقانه.

مانیفستی برای تیم‌ها و رهبران
اثر ست گادین

ست گادین، اندیشمند حوزه کسب‌و‌کار و کارشناس خلاقیت, در کتاب «تیم ارزش است» (2023) با ارائه یک مانفیست جامع، بر اهمیت بهره‌گیری از کار گروهی و همکاری در ایجاد محیط‌های کاری با معنا و رادیکال تاکید می‌کند. با توجه به تهدید روزافزون مدل‌های سنتی کار از جانب فناوری‌های هوش مصنوعی، گادین پیشنهاد می‌کند که به جای مقاومت در برابر این تغییرات، به فکر ساختن مدل‌های جدید و کارآمدتری باشیم.

ظهور قبایل و پایان وضعیت عادی
اثر ست گادین

کتاب «همه ما عجیب و غریبیم» (2011) به ذهنیت یکسان‌سازی که زیربنای بخش بزرگی از فرهنگ ماست، حمله می‌کند. برای مدت طولانی، بازاریابان، تولیدکنندگان و رسانه‌ها با این فرض به جهان نگاه می‌کردند که همه افراد یکسان هستند. ست گادین با این کتاب، افسانه بازار انبوه را می‌شکند و استدلال می‌کند که بشریت بسیار متنوع‌تر، عجیب‌تر و متفاوت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی
اثر ست گادین

در این کتاب، ست گادین در مورد یکی از قوی‌ترین نهادهای اجتماعی حرف می‌زند: «قبیله» یا گروهی از افراد با یک هدف مشترک (شامل یک رهبر با اعضای قبیله) که با هم باعث تغییری در جامعه می‌شوند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از قدرت اینترنت برای تشکیل و رهبری قبیله‌های خود استفاده کنیم. کتاب قبایل همچنین از نیاز جهانی به تغییر و رهبری حرف می‌زند، بنابراین ما می‌توانیم به عنوان یک شرکت یا به عنوان یک جامعه رشد کنیم.

تا زمانی که دیدن را یاد نگیریم، دیده نمی‌شویم!
اثر ست گادین

کتاب این است بازاریابی (۲۰۱۸) با یک حقیقت مهم آغاز می‌شود، بازاریابی در دهه‌های اخیر به شدت تغییر کرده است، با این وجود ما ذهنیت خود را نسبت به بازاریابی تغییر نداده‌ایم. در ذهن ما هنوز مهم‌ترین بخش بازاریابی، تبلیغات است. اما در عصر اینترنت، بازاریابی به یک فلسفه جدید نیاز دارد.

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟

  • بازاریاب‌هایی که به دنبال ایده‌های جدید می‌گردند.
  • کسانی که می‌خواهند برای محصول خود بازاریابی کنند.
  • کسانی که می‌خواهند از خود در برابر فریب‌های بازاریاب‌ها محافظت کنند.
روش‌های ارائه کار خلاقانه
اثر ست گادین

کتاب «تمرین» راهنمایی برای خلاق‌تر شدن و افزایش خلاقیت ما در حرفه‌مان است. ست گادین، نویسنده این کتاب افسانه‌هایی از قبیل اینکه نمی‌توان خلاقیت رو آموزش و رشد داد را رد می‌کند و نکات و تمرین‌های عملی برای خلاق‌تر شدن و تقویت اعتماد به نفس ما در خلاقیت داشتن ارائه می‌دهد.

لوگوی اکوتوپیا کامل