آخرین تصویری که مردم به یاد دارند

آخرین تصویر، ماندگارترین تصویر در ذهن

تصویر مقاله آخرین تصویری که مردم به یاد دارند

فهرست مطالب

به فرزندتان سال‌ها محبت می‌کنید و تمامی نیاز و خواسته‌هایش را تامین می‌کنید. زمانی که به سن قانونی رسید از شما تقاضای خرید ماشین می‌کند و شما به هر دلیلی با او مخالفت می‌کنید، فرزندتان به یکباره تمام لطف های گذشته شما را فراموش می‌کند و تصویر بدی از شما در ذهنش نگه می‌دارد. این رفتار نشان می‌دهد، اغلب افراد، تنها آخرین تصویر را از هر چیزی به خاطر می‌سپارند.

تصور کنید در بازار بورس یکی از دوستانتان به شما در دریافت سیگنال یاری می‌دهد و یک سال متوالی سود می‌کنید. ده‌ها معامله را پشت سر هم با سود به اتمام می‌رسانید اما در معامله یازدهم ضرر می‌کنید. اولین واکنش ذهنی شما بدبینی نسبت به دوستتان است، چرا؟ چون آخرین تصویری که از او به یاد دارید، همین ضرر آخر در بورس است.

علی دایی سالها در بهترین باشگاه‌های جهان بازی کرد، افتخارات زیادی کسب کرد، محبوب شد و آقای گل جهان نام گرفت. اما به دلایلی در اوج خداحافظی نکرد. او در آخرین بازی خود که عملکرد ضعیفی داشت، به بهانه کمر درد از بازی خارج شد. تا مدت‌ها تصور مردم از علی دایی به آخرین صحنه خروج او از بازی معطوف شده بود.

تاثیر آخرین تصویر، بسیار مهم تر از چیزی هست که فکر می‌کنیم. یک دولت یا یک مدیر هرچقدر در دوران خدمت عملکرد مطلوبی داشته باشد، اگر چند ماه آخر به هر دلیلی عملکرد ضعیفی ارائه دهد، مردم تمام آن خدمات را فراموش می‌کنند و تصویری بد در خاطرشان نسبت به فرد باقی می‌ماند.

مراقب آخرین تصویر خود باشیم. اگر در کل انسان خوبی نبودیم، در هر موقعیت و شرایطی سعی کنیم لحظه‌های آخر را خوب باشیم تا تصویر خوبی در خاطرات به جای بگذاریم. یا اگر در اوج هستیم و عملکردی عالی داریم، در اوج خداحافظی کنیم تا تصویری خوب به یادگار بگذاریم.

به نظر شما، اگر فردا به هر دلیلی نباشید کارمندان، خانواده،دوستان، مردم و… چه تصویری از شما به خاطر دارند؟

مقالات پیشنهادی برای مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اپیزودهای پادکست

در این اپیزود درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در ایران صحبت می کنیم که شبیه بمب ساعتی در اقتصاد ایران بوده و راه زیادی تا …
در این اپیزود می‌خواهیم از تجربیات یک پوکرباز معروف به نام خانم آنی دوک استفاده کنیم و یاد بگیریم که چطور می‌توانیم با تصمیم‌گیری بهتر، زندگی …
در این اپیزود درباره مغالطه‌ها و باورهای عمومی اشتباهی مرتبط با خیریه حرف می‌زنیم و اصول و آسیب‌های جدی بررسی می‌کنیم …
این اپیزود درباره یکی از بزرگترین خاندان‌های کارآفرینی در ایران، خاندان لاجوردی است که چهار نسل کارآفرینی کردند و صنعت …
لوگوی اکوتوپیا کامل