جلد کتاب قبایل

کتاب قبایل

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

8 نفر در حال مطالعه این کتاب هستند.

در کتاب قبایل، ست گادین در مورد یکی از قوی‌ترین نهادهای اجتماعی حرف می‌زند: «قبیله» یا گروهی از افراد با یک هدف مشترک (شامل یک رهبر با اعضای قبیله) که با هم باعث تغییری در جامعه می‌شوند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از قدرت اینترنت برای تشکیل و رهبری قبیله‌های خود استفاده کنیم. کتاب قبایل همچنین از نیاز جهانی به تغییر و رهبری حرف می‌زند؛ بنابراین ما می‌توانیم در یک شرکت یا جامعه رشد کنیم.

ست گادین نویسنده، کارآفرین و بازاریاب آمریکایی و همچنین موفق‌ترین وبلاگ‌نویس کسب‌وکار در جهان است. بیش از ده کتاب پرفروش او به 35 زبان ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به گاو بنفش، همه بازاریاب‌های دروغگو و این است بازاریابی اشاره کرد.

خلاصه کتاب قبایل

حاوی 7 ایده کلیدی
Tribes
We Need You to Lead Us
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب قبایل

با ایجاد و رهبری یک قبیله وضعیت را تغییر دهید.

ست گودین، استاد بازاریابی و نویسنده مشهور، در کتاب قبایل نشان می‌دهد که چرا برندها باید قبیله‌ها را جدی بگیرند تا رشد کنند و ایده‌ها و محصولات خود را توسعه و گسترش دهند.

او توضیح می‌دهد که چرا هدف قرار دادن همه‌ی مردم، مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، باعث می‌شود که عملکرد شما متوسط باشد و کمتر کسی به برند شما علاقه‌مند شود.

کتاب قبایل قدم به قدم توضیح می‌دهد که چگونه هر کسی می‌تواند یک قبیله تشکیل دهد، آن را رهبری کند و از این نیروی قدرتمند برای تغییر وضعیت موجود و ایجاد آینده‌ای روشن استفاده کند.

ایده کلیدی 1

1چه بدانید چه ندانید، در حال حاضر شما بخشی از یک قبیله هستید

هزاران سال است که مردم بخشی از قبایل بوده‌اند. فرقی نمی‌کند این گروه‌ها مذهبی، قومی یا سیاسی باشند، به نظر می‌رسد که ما نمی‌توانیم شرایط را عوض کنیم: انسان‌ها باید به جمعی بزرگ‌تر تعلق داشته باشند.

قبایل همه‌جا هستند. چه بدانید چه ندانید، شما حداقل عضو یکی از آن‌ها هستید: کارمند یک شرکت، عضوی از یک جامعه‌ی مذهبی یا طرفدار یک گروه موسیقی.

اما مفهوم قبیله چیست؟

همه‌ی قبایل سه جزء مشترک دارند:

  1. گروهی از مردم
  2. یک هدف مشترک
  3. حداقل یک رهبر که مسئول سازماندهی قبیله باشد.

مثلاً ویکی‌پدیا را در نظر بگیرید. بیشتر کار سایت را پنج‌هزار مشارکت کننده و ویراستار انجام می‌دهند. همه‌ی آن‌ها با هم کار می‌کنند تا هدف مشترک جیمی ولز، بنیانگذار ویکی پدیا، را محقق کنند: مجموعه‌ای کامل از اطلاعات که در دسترس همه هستند.

مهم‌ترین ویژگی قبیله در این‌جا، هدفی مشترک است. هدف مشترک یک قبیله، اعضای آن را مجبور می‌کند که ارزش‌های قبیله را ارزش‌های خود بدانند و آن‌ها را درونی کنند. این انگیزه‌های درونی باعث می‌شود که آن‌ها از پیروی کردن دست بردارند و به مؤمنانی وفادار و تبلیغ‌کنندگان قبیله‌ تبدیل شوند.

علت ایجاد یک قبیله (چه نیاز به یک تغییر مطلوب باشد یا مقاومت در برابر یک تغییر نامطلوب) می‌تواند هرچیزی باشد، مسائل زیست محیطی، یک کمپین سیاسی یا گروهی از علاقه‌مندان به محصولات اپل که به برتری گوشی محبوب خود اعتقاد دارند.

قبایل همیشه با ما بوده‌اند؛ اما با رشد تکنولوژی، تعداد قبایل بسیار زیاده شده است.

این اتفاق عمدتاً به دلیل اینترنت است. قبایل قبلاً محلی بودند؛ اما حالا، با دسترسی به اینترنت (به‌ویژه رسانه‌های اجتماعی) دیگر همه به قبیله‌های مختلف دسترسی دارند و جغرافیا دیگر مانعی برای رشد قبایل نیست.

به لطف رسانه‌های اجتماعی، نفوذ یک قبیله دیگر به اندازه‌ی آن ربطی ندارد؛ بلکه به دلیل تشکیل آن و نحوه‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد.

چرا؟ زیرا امروزه افرادی که هدف شما را دوست دارند، رشد پایدار واقعی را ایجاد، از ارزش‌های شما حمایت می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی از شما حرف می‌زنند.

ایده کلیدی 2

2برای همه‌ی مردم محصول نسازید؛ بلکه برای گروهی کوچک محصول بسازید.

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3با تکنولوژی امروز، همه می‌توانند یک قبیله تشکیل دهند و آن را رهبری کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4اگر دلیل معنادار و اراده‌ای برای رهبری داشته باشید، مردم دنبال شما می‌آیند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5هنگام تشکیل یک قبیله، نگران رشد آن نباشید. روی محکم کردن روابط تمرکز کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6رهبری قدم گذاشتن در خلا و ایجاد حرکت است

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 7

7برای اینکه دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم، به آدم‌های خلاق بیشتر و دنباله‌روهای کمتر نیاز داریم

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
کتاب‌های دیگر از ست گادین
11 کتاب
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر ژان اولوانگ
اثر آدام گرنت
اثر دیوید اسکات
اثر جی کنراد لوینسون
لوگوی اکوتوپیا کامل