جلد کتاب قبایل

کتاب قبایل

به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی

1 نفر در حال مطالعه این کتاب است.

در این کتاب، ست گادین در مورد یکی از قوی‌ترین نهادهای اجتماعی حرف می‌زند: «قبیله» یا گروهی از افراد با یک هدف مشترک (شامل یک رهبر با اعضای قبیله) که با هم باعث تغییری در جامعه می‌شوند. این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم از قدرت اینترنت برای تشکیل و رهبری قبیله‌های خود استفاده کنیم. کتاب قبایل همچنین از نیاز جهانی به تغییر و رهبری حرف می‌زند، بنابراین ما می‌توانیم به عنوان یک شرکت یا به عنوان یک جامعه رشد کنیم.

ست گادین نویسنده، کارآفرین و بازاریاب آمریکایی و همچنین موفق‌ترین وبلاگ‌نویس کسب‌وکار در جهان است. بیش از 10 کتاب پرفروش او به 35 زبان ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به گاو بنفش، همه بازاریاب‌های دروغگو و این است بازاریابی اشاره کرد.

خلاصه کتاب قبایل

حاوی 7 ایده کلیدی
Tribes
We Need You to Lead Us
ایده‌های کلیدی کتاب
مقدمه

مقدمه‌ای بر کتاب قبایل

با ایجاد و رهبری یک قبیله وضعیت را تغییر دهید.

ست گودین، استاد بازاریابی و نویسنده مشهور، در این کتاب نشان می‌دهد که چرا برندها باید هدف خود را حول قبیله‌هایی شکل دهند تا رشد کنند و ایده‌ها و محصولات خود را گسترش دهند.

او توضیح می‌دهد که چرا تلاش برای دستیابی به تمام بازار، مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، به عملکردی متوسط و عدم احساس دلبستگی نسبت به برند شما منجر می‌شود.

این کتاب، قدم به قدم توضیح می‌دهد که چگونه هر کسی می‌تواند یک قبیله تشکیل دهد، آن را رهبری کند و از این نیروی قدرتمند برای تغییر وضعیت موجود و ایجاد آینده‌ای روشن استفاده کند.

ایده کلیدی 1

1چه بدانید چه ندانید، در حال حاضر شما بخشی از یک قبیله هستید

هزاران سال است که مردم بخشی از قبایل بوده‌اند. فرقی نمی‌کند این گروه‌ها مذهبی، قومی یا سیاسی باشند، به نظر می‌رسد که ما نمی‌توانیم شرایط را عوض کنیم: انسان‌ها باید به جمعی بزرگ‌تر تعلق داشته باشند.

قبایل همه‌جا هستند. چه بدانید چه ندانید، شما حداقل عضو یکی از آن‌ها هستید. به عنوان کارمند یک شرکت، عضوی از یک جامعه مذهبی یا طرفدار یک گروه موسیقی.

اما مفهوم قبیله چیست؟

همه قبایل سه جز مشترک دارند:

  1. گروهی از مردم
  2. یک هدف مشترک
  3. حداقل یک رهبر که مسئول سازماندهی قبیله باشد.

به عنوان مثال ویکی‌پدیا را در نظر بگیرید. بیشتر کار سایت توسط 5000 مشارکت کننده و ویراستار انجام می‌شود. همه آن‌ها با هم کار می‌کنند تا هدف مشترک جیمی ولز، بنیانگذار ویکی پدیا را محقق کنند: مجموعه‌ای کامل از اطلاعات که در دسترس همه هستند.

با این حال، مهمترین ویژگی قبیله در اینجا هدفی مشترک است. هدف مشترک یک قبیله اعضای آن را وادار می‌کند که ارزش‌ها و ایده‌های قبیله را به عنوان ارزش‌های خود درونی کنند. این انگیزه‌های درونی، اعضای قبیله را به جای پیروان صرف، به مومنانی وفادار تبدیل می‌کند.

علت ایجاد یک قبیله (چه نیاز به یک تغییر مطلوب باشد یا مقاومت در برابر یک تغییر نامطلوب) می‌تواند هرچیزی باشد، مسائل زیست محیطی، یک کمپین سیاسی یا گروهی از علاقه‌مندان به محصولات اپل که به برتری گوشی محبوب خود اعتقاد دارند.

قبایل همیشه با ما بوده‌اند، اما با رشد تکنولوژی، تعداد قبایل در حال انفجار است.

این اتفاق عمدتا به دلیل اینترنت است: قبایل قبلا محلی بودند، اما اکنون، با دسترسی به اینترنت (به ویژه رسانه‌های اجتماعی) جغرافیا دیگر مانعی برای رشد قبایل نیست.

به لطف رسانه‌های اجتماعی، نفوذ یک قبیله دیگر به اندازه آن ربطی ندارد، بلکه به دلیلی که برای آن تشکیل شده و نحوه استفاده از فناوری‌های ارتباطی مرتبط است.

چرا؟ زیرا امروزه رشد پایدار واقعی از افرادی نشات می‌گیرد که واقعا هدف شما را دوست دارند، از ارزش‌های شما حمایت می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی از شما حرف می‌زنند.

ایده کلیدی 2

2ایده‌های خود را برای توده مهندسی نکنید: بلکه آن را برای گروهی منحصر به فرد بسازید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 3

3با تکنولوژی امروز، همه می‌توانند یک قبیله تشکیل دهند و آن را رهبری کنند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 4

4اگر دلیل معنادار و اراده‌ای برای رهبری داشته باشید، مردم دنبال شما می‌آیند

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 5

5هنگام تشکیل یک قبیله، نگران رشد آن نباشید، روی محکم کردن روابط تمرکز کنید

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
ایده کلیدی 6

6رهبری قدم گذاشتن در خلا و ایجاد حرکت است

مدیریت در درجه اول انجام یک کار است. اما رهبری همه چیز در مورد تغییر است، و این مستلزم رفتن به جایی است که قبلا هیچ کس نبوده است: به خلاء.

برای تشکیل یک قبیله باید تغییر خاصی ایجاد شود که مردم بخواهند آن را ببینند.

این نیاز به تغییر باید ناشی از ناراحتی خاصی با وضعیت موجود باشد، از این احساس که چیزی در جهان کم است. یک رهبر درست وارد این منطقه ناراحتی (خلأ) می‌شود و شروع به سازماندهی می‌کند تا مردم از او پیروی کنند.

رهبران این کار را علی‌رغم خطرات به دلیل دو چیز انجام می‌دهند: آن‌ها به علت ایمان دارند و می‌دانند که نوآوری هرچه زودتر اتفاق بیفتد همیشه مؤثرتر است.

بنابراین هر چه زودتر بهتر.

اما با این همه صحبت در مورد رهبران ممکن است فکر کنید: خوب، این برای افراد مشهور و کاریزماتیک خوب است. اما من که اینطور نیستم چگونه می‌توانم یک رهبر باشم؟

جواب یک کلمه است: اصلاح باورهای غلط

حقیقت این است که رهبران ابتدا سخاوتمند هستند و از این طریق کاریزماتیک به نظر می‌رسند.

امروزه بسیاری از مردم این تصور را دارند که برای اینکه یک رهبر باشید، باید مشهور باشید یا کاریزمای خود را به جریان بیندازید. اما در واقع مردم (یعنی اعضای بالقوه قبیله) خیلی سریع استشمام می‌کنند که آیا انگیزه شما معتبر و نوع دوستانه است یا اینکه شما فقط یک خود شیفته هستید.

رهبران واقعی سخاوتمند هستند و بیشتر روی دادن تمرکز دارند تا گرفتن.

به همین دلیل است که ال گور ارائه خود را به صورت رایگان در دسترس قرار داد و شپرد فیری (هنرمند پشت پوسترهای معروف اوباما) مفهوم خود را رایگان به اشتراک گذاشت.

آن‌ها به ارزش ذاتی آرمان خود اعتقاد داشتند و از این رو دیگران را وادار کردند به آن‌ها ایمان بیاورند. امروزه، فیلم ال گور توسط صدها نفر در سراسر جهان ارائه شده است و قیمت هنر شپرد فیری از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2008 به شدت افزایش یافته است.

ایده کلیدی 7

7برای اینکه دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم، به آدم‌های خلاق بیشتر و دنباله‌روهایی کمتر نیاز داریم

برای مشاهده این بخش از محتوا لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.
خلاصه نهایی

پیام کلیدی کتاب

در اطراف ما قبایلی وجود دارند که یک رهبر می‎خواهند.

امروز، به لطف قدرت اینترنت، هر کسی می‌تواند پیش قدم شود و رهبر یک قبیله باشد. رهبرانی که ما شدیدا به آن‌ها نیاز داریم تا قبایل را به سوی آینده‌ای بهتر راهنمایی کنند.

توصیه عملی: وقتی چیزی شما را آزار می‌دهد، جسور باشید.

دفعه بعد که چیزی در مورد وضعیت موجود شما را آزار داد، سکوت نکنید. بلکه یک مانیفست در مورد آینده بهتری که آن را تصور می‌کنید بنویسید. سپس پیام خود را به صورت آنلاین منتشر کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کتاب‌های دیگر از ست گادین
6 کتاب
نظرات و دیدگاه‌های شما
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کتاب‌های مشابه
اثر یووال نوح هراری
اثر والتر آیزاکسون
اثر کایل هارپر
لوگوی اکوتوپیا کامل