چالش مطالعه ۱۰۰ کتاب تا پایان سال ۱۴۰۳
آرمان‌شهر اقتصادی

۵ کمپین برندینگ کریسمس ۲۰۲۴ که قلب مخاطبان را هدف قرار دادند

تصویر مقاله 5 کمپین برندینگ الهام‌بخش کریسمس 2024

فهرست مطالب

با نزدیک شدن به سال نو، برندهای بزرگ تلاش می‌کنند کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه‌تری ارائه دهند. برخی از این برندها فراتر از کلیشه‌های مصرف‌گرایی می‌روند و با روایت داستان‌هایی الهام‌بخش، روی ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان خود تمرکز می‌کنند. توجه به ارزش‌های انسانی، علاوه بر برانگیختن حس همدلی، به تقویت ارزش‌های هویتی برند نیز کمک می‌کند.
در ادامه به بررسی پنج کمپین تبلیغاتی جالب از برندهای بزرگ و معروف جهان می‌پردازیم که در پایان سال 2024 به ارزش‌های عمیق انسانی توجه داشتند.

کمپین Heartstrings شرکت اپل

اپل در کمپین «Heartstrings» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در صبح کریسمس با هدیه‌ای خاص روبرو می‌شوند. پدر خانواده که دچار کم‌شنوایی بوده، به لطف AirPods و برای اولین بار صدای واضحی را تجربه می‌کند. اپل با این تبلیغ ساده نشان می‌دهد که هدفش فراتر از فناوری و تقویت ارتباط انسانی در خانواده است.
اپل در این تبلیغ، با پرداختن به مسئله‌ دسترس‌پذیری محصولاتش برای افراد کم‌شنوا، وجهه انسانی برند خود را به نمایش گذاشته و پیامی ماندگار به مخاطب خود ارسال می‌کند.

کمپین World of Our Own شرکت شلتر

کمپین پایان سال شرکت شلتر، داستان پدر و دختری را روایت می‌کند که با تخیل خود از واقعیت تلخ بی‌خانمانی در کریسمس فاصله می‌گیرند. این برند با نمایش این تبلیغ احساسی سعی کرده تا توجه‌ها را به مشکلات بی‌خانمان‌ها جلب کند و نشان دهد داشتن خانه‌ای امن، حق همه افراد است. علاوه بر این، این کمپین تبلیغاتی تصویر شلتر را به عنوان شرکتی فعال و متعهد به حل مشکلات اجتماعی تقویت می‌کند.

کمپین Alaga شرکت هواپیمایی فیلیپین

هواپیمایی فیلیپین در کمپین تبلیغاتی خود به نام Alaga، داستان دختری را روایت می‌کند که با مهربانی از خانواده‌اش مراقبت می‌کند و سال‌ها بعد با همان مهربانی، به عنوان خدمه پرواز به مسافران خدمت می‌کند. این شرکت هواپیمایی با نمایش مهربانی و عشق از درون خانواده و دوران کودکی تا در محل کار، به اهمیت ارتباط انسانی، مهربانی و مراقبت در فرهنگ کاری این سازمان می‌پردازد.

کمپین Snowing SIMS شرکت O2

شرکت O2، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی، در کمپین تبلیغاتی خود به نادیده‌گرفته‌شدن «فقر دیجیتال» و مشکلات افرادی می‌پردازد که در فصل تعطیلات دسترسی محدودی به اینترنت و داده‌های دیجیتال دارند. این شرکت در پایان سال 2024، تلاش کرد به کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند، پیامک و تماس رایگان هدیه دهد.
شرکت O2 با اجرای این کمپین، تعهد خود را به ایجاد دسترسی به فناوری برای همه اقشار نشان داد و تلاش کرد تصویری سخاوتمند و متعهد به رفع مشکلات اجتماعی از خود ارائه دهد.

کمپین Waldo Anthem شرکت اتسی

شرکت اِتسی (Etsy) برای کمپین تبلیغاتی پایان سال خود رویکرد جالبی را در پیش گرفت؛ این برند با اشاره به داستان شخصیت کارتونی «والدو»، حس «دیده شدن» را به تصویر کشید. والدو در داستان‌هایش همیشه در میان جمعیت پنهان می‌شد و کودکان باید او را در تصویر پیدا می‌کردند.
اتسی در این تبلیغ، سفر والدو به دور دنیا را نشان می‌دهد. در این سفر افراد مختلفی والدو را می‌شناسند و با او معاشرت می‌کنند اما در نهایت والدو حس واقعی «دیده شدن» را زمانی تجربه می‌کند که هدیه‌ای شخصی‌سازی شده و طبق سلیقه او از بهترین دوستش دریافت می‌کند.
اتسی در این تبلیغ نیاز انسان‌ها به دیده شدن و قدردانی را نشان می‌دهد. این برند با اجرای کمپینی درباره نیازهای عمیق انسانی، تلاش کرده توجه خود را به انسانیت و ارتباط معنادار با مخاطبان به نمایش بگذارد.

جمع‌بندی

این پنج کمپین نشان می‌دهند که برندها می‌توانند با تمرکز بر ارزش‌های انسانی و نیازهای عاطفی، تأثیری ماندگار و ارتباطی معنادار ایجاد کنند.

مقالات پیشنهادی برای مطالعه
0
0
0
0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اپیزودهای پادکست

در این اپیزود می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم که چرا چرا یه سری ایده‌ها در عین اینکه روی کاغذ خیلی جذاب و کاربردی هستند، ولی در نهایت …
در این اپیزود درباره آثار غیر اقتصادی مشکلات اقتصادی ناشی از تورم صحبت می‌کنیم، چون مشکلات اقتصادی عموما آثار غیر اقتصادی زیادی ایجاد می‌کنند. همچنین …
در این اپیزود از نظریه چشم انداز صحبت می‌کنیم که یکی از جذاب‌ترین و کاربردی ترین‌ دستاوردهای اقتصاد رفتاری است. نظریه‌ای که پایه‌های علم اقتصاد کلاسیک را …
در این اپیزود می‌خواهیم دنیا رو از دریچه نهادگراها ببینیم و درک کنیم که نهادها چقدر قدرت دارند. نهادگرایی آنقدر اهمیت دارد که …
لوگوی اکوتوپیا کامل