آربیتراژ سکه

کسب سود از طریق خرید و فروش سکه

تصویر مقاله آربیتراژ سکه

فهرست مطالب

کشور ما پر از روش‌های ساده ای است که می‌توان برای کسب درآمد آسان و کم ریسک، از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم راه بسیار ساده ای را برای پول درآوردن کم ریسک را آموزش دهیم.

می‌توانیم با پول سه عدد سکه، ماهیانه 10 الی 20 میلیون تومان درآمد داشته باشیم. اگر قیمت سکه امروز را 12 میلیون در نظر بگیریم، می‌توانیم با سرمایه 36 میلیون تومانی، ماهیانه حدود 10 الی 12 میلیون درآمد داشته باشیم .

تصور کنید؛

قیمت امروز سکه در صرافی ملی : 12400000تومان می‌باشد و قیمت سکه فردایی در بورس کالا، 11900000 تومان است. در این صورت یک اختلاف 500 هزار تومانی بین این دو قیمت وجود دارد.

چطور از طریق خرید و فروش سکه سود کنیم؟ 

سکه‌ای را که داشتیم به صرافی می‌فروشیم و در همان زمان از بورس کالا یک سکه خریداری می‌کنیم. اتفاقی که افتاد این است که من تا دیشب فقط یک سکه داشتم ولی الان یک سکه بعلاوه 500 هزار تومن پول دارم. به همین راحتی 500 هزار تومن  سود کرده‌ام بدون اینکه ریسکی متحمل شوم.

اما همیشه این‌طور نیست و ممکن است سکه صرافی ارزان‌تر باشد و سکه در بورس کالا گران‌تر. در این صورت باید سکه را در بورس کالا بفروشیم و از صرافی خریداری نماییم .

شروط اساسی آربیتراژ سکه

  • باید همیشه یک سکه فیزیکی داشته باشید.

اگر امروز سکه را به صرافی فروخته‌اید، طبق خریدی که از بورس کالا داشتید، شما یک سکه فیزیکی فردا تحویل خواهید گرفت (حتما سکه را تحویل بگیرید تا یک سکه فیزیکی داشته باشید ).

  • باید همیشه اندازه خرید پول سکه، پول نقد داشته باشید.

معمولا پول فروش سکه به صرافی چند ساعت بعد به حساب شما واریز می‌شود و بورس کالا تعطیل خواهد شد. حتی اگر سکه را از طریق بورس کالا بفروشید، باز هم زمان بر است تا پول فروش به حساب شما واریز شود. بنابراین همیشه باید حواله خرید یک سکه در بورس کالا داشته باشید.

چند نکته را هم حتما باید بدانید:

  • در بازارهای نزولی، سکه در صرافی ارزان‌تر از سکه در بورس است.
  • در بازارهای صعودی، سکه در بورس کالا ارزان‌تر از صرافی می‌باشد.

علت آن هم این است که در بورس کالا، دامنه نوسان سکه محدود است ولی در بازار آزاد این محدودیت وجود ندارد. این قضیه در علم اقتصاد به «فرصت آربیتراژ» معروف است. آربیتراژ یعنی یک کالای مشابه، در دو بازار قیمت متفاوتی دارد.

مقالات پیشنهادی برای مطالعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین اپیزودهای پادکست

در این اپیزود درباره وضعیت صندوق‌های بازنشستگی در ایران صحبت می کنیم که شبیه بمب ساعتی در اقتصاد ایران بوده و راه زیادی تا …
در این اپیزود می‌خواهیم از تجربیات یک پوکرباز معروف به نام خانم آنی دوک استفاده کنیم و یاد بگیریم که چطور می‌توانیم با تصمیم‌گیری بهتر، زندگی …
در این اپیزود درباره مغالطه‌ها و باورهای عمومی اشتباهی مرتبط با خیریه حرف می‌زنیم و اصول و آسیب‌های جدی بررسی می‌کنیم …
این اپیزود درباره یکی از بزرگترین خاندان‌های کارآفرینی در ایران، خاندان لاجوردی است که چهار نسل کارآفرینی کردند و صنعت …
لوگوی اکوتوپیا کامل